Pe urmele Poetului – carte de versuri a elevilor de la Şcoala “Eminescu”, seminar la Universitatea “Brâncoveanu”


Unul de evenimentele derulate cu ocazia Zilelor Şcolii la unitatea brăileană de învăţământ gimnazial ce poartă numele poetului naţional s-a desfăşurat la Universitatea “Costantin Brâncoveanu”. Astfel, elevi ai Şcolii “Eminescu” din clasele VII B şi VIII A au participat la Simpozionul – concurs “Hermeneutica textului eminescian” coordonat de prof. dr. Ana Coman. Activitatea a fost găzduită de biblioteca universităţii, printre cei prezenţi – alături de elevi şi de studenţi – fiind şi prof. dr. Ion Scurtu – prorector al Universităţii, conf. dr. Elena Enache – decanul Facultăţii de Management, Marketing în Afaceri Economice, lector dr. Valentin Popa.

Câteva cuvinte au adresat celor prezenţi şi lector dr. Cristinel Munteanu, subliniind importanţa alegerii unei teme atât de interesante pentru concurs, hermeneutica – descoperirea  sensului ascuns din poezie. În faţa unui juriu din care a făcut parte şi prof. Evelina Dumitraşcu – directorul adjunct al Şcolii “Eminescu” – dar şi dr. Zamfir Bălan – director adjunct al Muzeului Brăilei, care a făcut şi o interesantă prezentare întâlnirii, instituţia muzeală fiind partener al Şcolii „Eminescu” în orgaizarea ei – tinerii au prezentat lucrări de critică literară menită să demonstreze că ei, cei mai tineri cititori, sunt în măsută să calce pe urmele maeştrilor. 

Aceştia – toţi la clase unde predă Ana Coman – au fost laureaţi ai concursului: Cristina David, VII B – premiul I; Andrei Căldăruşe, VII B şi Alexandru Muşat, VIII A – premiul II;  Maria Enache (in prima imagine prezentand lucrarea proprie),  VII B, Diana Bădărău şi Teodora Cicma, VII B – premiul III; Cristian Susanu, VII B şi Ionuţ Ciuciu, VII B – menţiuni.

Şi alţi elevi au participat cu lucrări: Ana Maria Milea, VIII A; Cornel Sora, VIII A; Teodor Toma, VIII A; Andrei Vasile, VII B; Miruna Preda, VII B; Alexandra Ghinea, VII B; Raluca Mihnea, VII B; Marian Crăciun, VII B.

De asemenea, în acelaşi cadru a fost prezentată şi o altă activitate a Şcolii „Eminescu”, un omagiu al Poeziei prin poeziei. Astfel, semnatarele poemelor din “Pagini cu venin” – volum colectiv a cinci eleve din clasa VIII A – au prezentat, de asemenea, câteva versuri – suficiente ca să atragă atenţia şi să suscite interesul colegilor ori ale celor care iubesc sincer poezia. Practic, nu este o carte, este doar o culegere realizată cu mijloace financiare modeste – nu a fost realizată la tipografie, nu are ISNB (dar ar merita!) – care conţine versuri compuse de Sabina Bolohov, Alexandra Dediu, Ana Maria Milea, Alexandra Raluca Pungă (aceasta este ordinea de pe copertă). Aranjarea în pagină aparţine colegei lor Andreea Ureche, iar desenele care ilustrează poemele aparţin Alexandrei Dediu (după cum aţi observat, ea semnează şi versuri). Prof. Ana Coman le-a ajutat pe tinere să-şi selecteze din materialul poetic şi să aranjeze cât mai armonios textele astfel încât acestea să fie cât mai atractive pentru cititori.

Câteodată versurile se scriu foarte simplu pentru că bucuria rostirii este mai mare decât cea a efortului creării lor. Aşa s-a întâmplat şi cu cele adunate în micul volum intitulat <Pagini cu venin>. Talentate şi sincere, cele patru adolescente, Sabina, Alexandra, Ana şi Raluca au strâns lângă desenele colegei lor, Alexandra, versul care să le completeze şi, graţie Andreei, le-au alezat pe hârtie. Ele îşi reprezintă versul în formule grave, terne, aducătoare, uneori, de fiori sau, dimpotrivă, calde, luminoase, inocente, pentru că au experienţa jocului cu gândul bizar şi a replicii ascunse în glasul înghiţit de revoltă. Scrisul laolaltă s-a dovedit benefic, aşa cum se vede, profilând chipuri tinere dispuse oricând să epuizeze temele de şcoală pentru fericirea de a scrie”, afirmă Ana Coman în preambulul – cuvânt înainte la “Paginile cu venin”.   

Acţiunea de la universitate a încununat întreaga manifestare “Zilele Şcolii” care s-a derulat pe parcursul săptămânii 11 – 15 ianuarie la “Eminescu” în cinstea patronului spiritual şi în favoarea unui mod de educaţie care pune preţ pe cultură şi artă, aşa cum ar fi firesc să se pună în întreaga societate umană din care ne face plăcere să credem că facem cu mândrie parte.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.