De ce consumam Fast-food? Nici criza nu ne sperie…


* Datele atesta faptul ca numai anul trecut restauante gen Mc Donald’s, KFS sau Burger King au avut in Romania peste 180.000 clienti pe zi * Gustul produselor din meniu, pretul destul de accesibil si accesibilitatea restaurantelor/ teraselor fac pentru aceste marci la fel de mult cat reclama * Este adevarat ca si bugetul pentru reclama efectiva nu este, la unele dintre marci, unul de neglijat 

S-a mai discutat in spatiu romanesc, si el agasat de modernitatea cea fara de timp liber pentru oamenii cu adevarat ocupati, despre hrana sanatoasa, despre nocivitatea produselor fast-food si despre o atentie sporita pe care ar trebui sa acordam alimentatiei zilnice. Da, si ce daca? Cine are atat vreme incat sa gateasca dimineata un platou apentisant pentru fiica gata de gradinita, pentru fiul care merge mediat la scoala, pentru sotul care pleaca la serviciu?

Uneori, gospodina nu are atatia bani in portofel sau nu a avut vreme sa se aprovizioneze astfel incat sa incropeasca ceva de calitate acasa, sau ceva cu adevarat atractiv pentru toti.

Alteori, nici gospodina  nu are vreme de trebaluit in bucatarie pentru ca randul ei este pe punctul de a pleca la job…

Asa ca lucrurile raman la cheremul hazardului si acum, in mileniul III, acesta poarta un nume: Fast- Food. Ne palce sau nu, hamburgherii, cartofii prajiti si sucurile, inghetata si sandvisurile capata gust atunci cand sunt servite pe… foame, pe fuga si impreuna cu prietenii. Ba chiar devin de-a dreptul placute in companie!

Asa ca, de ce ne plangem?  Ca sunt spatii gen fast-food langa scoli? Dar unde sa fie? Langa cimitire? Este o elge a comertului care spune ca zona de inetres este cea cu potential clientelar puternic… deci… De ce nu a facut mai nimic ceva impotriva fast-food-ului? In Romania, sa zicem, daca asta ne deranjeaza… Pai, e simplu de raspuns: pentru ca interesele comerciale dar si cele ale clientilor sunt uriase.

Inca nu am vazut un fast-food de langa vreo scoala fara clienti… Ba, am vazut unul care s-a si inchis la Braila, cel din apropierea Colegiului „Balcescu”, dra se pare ca acolo liceenii nu ajungeau in pauze sa comande asa ca… explicatia e simpla… S-a reepctat regula interna a liceului, aceea care nu permite elevilor sa iasa din incintanta in pauze.  

Dar atractia pentru fast-food ramane. „Industria fast food s-a dovedit una dintre putinele care a reusit sa faca profit in vreme de criza. Pretul produsului si servirea rapida au transformat retelele in genul Mc Donald’s, KFC, Fornetti sau simplele covrigarii, gogoserii si saormarii, intr-una dintre cele mai favorizate afaceri pe timp de criza. Romanii au cheltuit anul trecut aproximativ 140 de milioane de euro in restaurantele de tip fast-food de pe piata locala, respectiv McDonald’s, KFC si Burger King””, scrie http://www.dailybusiness.ro.

Restaurantele amintite mai sus au avut in jur de 180.000 de clienti pe zi in 2011 si fiecare persoana a cheltuit cate doi sau trei euro – din date prezentate de Ziarul Financiar.

Cu alte cuvinte, se poate spune ca si in timp de criza avem bani de cheltuit pe… mancare… si fast-food-ul se arata extrem de atractiv.

Daca vrem sa mancam sanatos – in ipoteza in care acest fast-food chiar este nociv, cum facem insa?… Ramane sa ne gandim alta data…

Si poate ca cei care stiu ca (si) reclama face produsul vor intelege mai multe… Inca nu am vazut reclama la produse naturiste care sa merite consumate: un iaurt adevarat, cu termen de garantie 2-3 zile  (cum e normal pentru un produs fara conservanti!) inca nu are reclama in Romania (dar va fi existand vreunul?), painea fara conservanti si coloranti – va fi fiind vreuna in Romania – nu are nici ea reclama… ca sa dau doar doua exemple dar sunt atatea… Daca stiti voi produse sanatoase cu reclama in Romania, sa mi le spuneti…

Reclame

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.