La Gradinita nr. 2 Braila, proiect multilateral Comenius ”Bringing up Global Citizens”


* Parteneri din proiect sunt unitati de invatamant din România, Spania, Turcia, Polonia, Grecia şi Italia * Prima vizita a avut loc in perioada 1 – 5 decembrie 2012, in Spania * Urmataorele intalniri au loc in italia, in aprilie 2013, si in Romania, in iunie 2013

În perioada 2012-2014 Grădiniţa cu program prelungit nr. 2 din municipiul Brăila, condusa de Rodica Topal, derulează proiectul  de parteneriat multilateral Comenius  ”Bringing up Global Citizens”. Acesta este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, în cadrul Programului de învăţare pe tot parcursul vieţii, Programul Sectorial Comenius.

Proiectul are obiective indraznete. Astfel, intre obiectivele cu adresabilitate pentru copii se afla conștientizarea faptului  că modul nostru de viaţă poate afecta viața pe planetă, adoptarea unei atitudini democratice, responsabile şi de solidaritate, dezvoltarea unei gândiri  critice şi decisive, invăţarea unei limbi străine europene. Obiective pentru cadrele didactice: incurajarea utilizării TIC ca instrumente de informare şi comunicare; realizarea schimbului de experienţă şi cunoştinţe între profesori; promovarea lucrului în echipă; promovarea spiritului european în întreaga comunitate. Obiective pentru comunitate: implicarea autorităţilor locale şi regionale în acţiuni de solidaritate, campanii proiectate şi implementate de instituţiile de învăţământ. Aceste obiective vor fi atinse prin cooperarea între instituţiile partenere din România, Spania, Turcia, Polonia, Grecia şi Italia, pe parcursul perioadei de implementare.

In regiunea Murcia

1 Prima reuniune din cadrul proiectului s-a desfăşurat în perioada 1 – 5 decembrie 2012 în Molina de Segura, regiunea Murcia din Spania şi a avut ca temă prioritată alegerea logo-ului şi a unui slogan care să reprezinte imaginea proiectului printr-o interpretare grafică şi esenţa spiritului şi a valorilor sale pe toată perioada de implementare.

S-a  stabilit ca logo-ul proiectului şi sloganul să fie votat în fiecare ţară de către copii şi părinţi, iar apoi să fie colectate propunerile. În cadrul primei întâlniri internaţionale a fost ales  prin vot logo-ul prezentat de partenerii din Polonia şi sloganul prezentat de România „Împreună pentru o lume mai bună”. 2

În cadrul primei sesiuni de lucru a fost prezentat Sistemul  Educaţional din Spania, iar pe parcursul  reuniunii, toţi participanţii au prezentat  instituţia de învăţământ cu aspecte privind  modul de organizare a sistemului de educaţie,oraşul, regiunea şi ţara din care provin,evidenţiind aspecte culturale şi tradiţionale specifice.

3 În cadrul celorlalte sesiuni de lucru s-a facut monitorizarea activităţilor derulate de toţi partenerii şi  s-a configurat  conţinutul paginii web a proiectului http://www.bringingupglobalcitizens.com/

S-au jalonat reperele de  întocmire a argumentului pentru Contractul cu Pamântul şi s-au sugerat posibile abordari pentru jocurile Eco-solidaritate, urmând ca fiecare partener din proiect  să dezvolte ideile  în mod particular  , dar care să aibă relevanță comună pentru tematica de proiect.

Instituţia gazdă, Colegiul ”San Miguel”- Molina de Segura, din Murcia a facilitat accesul  partenerilor la obiectivele legate de modurile creative de a proteja mediul înconjurător. Astfel au fost prezentate campaniile unor O.N.G.-uri precum Oxfam International –”Growing a better future” campanii care susţin alimentaţia corectă la nivel mondial şi combaterea sărăciei.De asemenea am avut întâlniri și schimburi de idei cu membrii comunitaţii locale, primarul oraşului şi consiliera cu activităţile culturale şi educaţionale, dar şi cu tutorii copiilor, membri ai asociaţiei de părinţi. 4

Vizitele de documentare în Cartagena – ”Port Naval Museum” , ”Amfiteatrul Roman”,” Submarinul lui Isaac Peral”, minele ”La Union”, ”Ricote Valley”, au putut demonstra preocuparea tuturor pentru păstrarea unui mediu curat şi sănătos.

5 De la vizitele de documentare ce au arătat aspectele concrete ale ţării gazdă,la activităţile artistice susţinute de elevii şcolii, până la workshop-uri şi prezentări , toate au avut rolul de a ajuta la socializarea profesorilor și elevilor din  ţările participante în vederea realizării scopului propus de proiect. Totodată, participanţii  au avut posibilitatea de a cunoaşte aspecte ale vieţii din Spania precum limba, cultura, arta, gastronomia, istoria. Profesorii au participat la întrevederi pentru a stabili programul  de lucru al reuniunilor viitoare până la sfârşitul primului an de proiect,stabilindu-se ca următoarea întâlnire să se desfăşoare în Italia în luna aprilie 2013, urmată de reuniunea din România, în iunie 2013.

Activităţile incluse în agenda de lucru de către echipa de proiect din şcoala organizatoare au avut ca scop atingerea  obiectivelor proiectului, obiective generoase şi variate, având în vedere interacţiunea dintre persoane din diferite ţări ale Uniunii Europene, cu limbi şi obiceiuri diferite pentru un scop la fel de generos, formarea  conştiinţei elevilor pentru păstrarea unui mediu natural şi social sanătos .

Suntem convinşi că în cadrul reuniunilor viitoare se va cultiva colaborarea şi comunicarea permanentă , puncte tari care vor facilita implementarea cu succes a proiectului, stimularea spiritului european şi vor produce un efect sustenabil„, subliniaza in finalul prezentarii vizitei de proiect din Spania educatoarea Rodica Topal – coordonatorul local.

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.