Lucian Sabados, oficial nou director la Teatrul „Maria Filotti’


* Pasionat de teatru, cum altfel…, dar si de muzica – jazz in primul rand, pe care il canta adesea, Lucian Sabados si-a propus sa fie omul care construieste

Lucian Sabados, 26 iul 2013  In sedinta Consiliului Local Municipal Braila din iunie 2013 a fost validat rezultatul concursului de manager la Teatrul „Maria Filotti’ Braila prin care Lucian Sabados (foto din 26 iulie 2013) devenea director. Astazi, luni – 29 iulie 2013, acesta a semnat contractul de managament, participand totodata in noua calitate la deschiderea festiva a Cursurilor de Maiestrie Artistica ‘Master Classes” sustinute la Braila de soprana Mariana Nicolesco si impartasite unui numar de peste 70 de tienri interpreti din noua tari si din Romania.

N.aut (Armanda Filipine, revista de cultura si informatie „Braila Chirei’) Lucian Sabados si-a propus sa fie omul care construieste, partener deopotriva al fiecarui membru din colectiv indiferent de segmentul de activitate. Dar nu as dori sa dezvalui prea multe, pentru ca asa cum a precizat omul de teatru, ar dori intai sa ii intalneasca pe oamenii teatrului, sa le spuna lor ce propuneri are pentru stagiunea 2013-2014 si abia apoi sa le anunte publicului. Si e corect astfel; in fond, lumea care iubeste teatrul isi doreste fapte, nu vorbe. Iar Lucian Sabados este omul faptelor; cel putin asa l-au cunoscut ploiestenii, unde a fost din 1991 pana in toamna lui 2012 director la Teatrul „Toma Caragiu”. Ca sa nu mai spun de iubitorii de muzica, de jazz in principal, pentru care Lucian Sabados este un fin cunoscator si unul din cei care stiu sa „manuiasca” un instrument muzical, sa descifreze fara probleme o partitura.  Cei care inca nu l-au audiat o pot face la Crama Terente (gasiti amanunte pe „Braila Chirei’), miercurea, unde Lucian Tilea are si pianina, unde serile la carciuma devin ambientul ideal pentru petrecerea unor clipe minunata in compania muzicii bune, a prietenilor de calitate.

Lucian Sabados este absolvent al Institutului de Arat Teatrala si Cinematografica “I. L. Caragiale” din Bucuresti, Facultatea de Arta si Metodologia Spectacolului, promotia 1980, clasa prof. univ. Mihaela Tonitza; a participat stagii de perfectionare în management cultural în Franta si Anglia; a semnat regia pentru numeroase spectacole la Teatrul “Toma Caragiu” Ploiesti si la Teatrul “Tony Bulandra” Târgoviste, a realizat dramatizari din lucrari beletristice românesti si straine, traduceri de texte din limba franceza; in 1991, în paralel cu alte functii administrative în perimetrul culturii prahovene, a fost director general al Teatrului “Toma Caragiu” Ploiesti (pana in 2012), iar din 2003 a devenit presedinte al Asociatiei Culturale Jazz-Forum 2003. Sunt doar cateva repere din CV-ul celui care a absolvit un liceu de muzica, are mama profesoara de muzica si stie cum sa „lectureze” elementele artei Thaliei.

Si ca sa nu credeti ca vorbesc… singura, am sa citez din oamenii genului, ca sa va convingeti ca omul care a castigat concursul de managemnt la teatrul dramatic brailean nu are de ce sa fie altfel decat omul potrivit la locul potrivit. Altfel spus, voi apela la cuvintele doamnei Alice Georgescu (dintr-un material publiciat, din 2008, in „Dilema Veche” si revista LiterNet): „Apropierea de Bucureşti nu a fost, timp îndelungat, pentru Teatrul (actualmente numit) <Toma Caragiu> din Ploieşti, un avantaj. Dimpotrivă, urbea caragialiană era privită de actori ca un popas vremelnic şi nu prea plăcut în drumul inexorabil spre malurile asfaltate ale Dîmboviţei – şi, eventual, spre scenele din preajma lor; un popas în care, fireşte, nu se omorau muncind (la ce bun?) şi nici nu se bucurau cine ştie ce în cazul vreunui succes (la ce bun?). Om al locului şi teatrolog de formaţie, Lucian Sabados a preluat direcţia instituţiei <en douceur>, acum mai bine de zece ani, cînd el însuşi avea vreo treizeci şi ceva. Treaba nu a mers uşor; nici repede. Încet-încet, clădirea teatrului (un fost cinematograf, inospitalier şi vag sordid) a fost refăcută şi dotată cu tot (sau aproape tot – aviz ordonatorilor de credit!) ce-i trebuie, încet-încet trupa s-a înnoit şi s-a consolidat (ajungînd, la ora de faţă, printre ansamblurile interesante pentru orice regizor), încet-încet spectacolele bune şi foarte bune au devenit predominante în repertoriu. Directorul e întotdeauna calm, zîmbitor şi de o urbanitate neverosimilă în ziua de azi. Cînd e linişte, se aşază la pian şi cîntă – jazz, mai ales – aproape ca un profesionist. Teatrul poate merge mai departe; şi din ce în ce mai bine”.

Sa-i dea Dumnezeu sanatate si sa aiba Teatrul „Maria Filotti’ in urmatoarea perioada numai momente faste!

 

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.