Cerc pedagogic la Scoala “Bancila’ Braila – despre emotii, pedagogie si abilitati


*Cercul pedagogic al claselor pregatitoare, grupa C – coordonator prof. Elena Stanislav – a dezbatut cu argumente bine conturate tema “Abordarea tematica a continuturilor – specificul proiectarii si desfasurarii lectiilor la clasa pregatitoare” * In lectia demonstrativa, copiii au dovedit ca implicarea deosebita a profesorului aduce plus-valoarea dorita  – n.aut. Ceea ce ar fi si… o lectie pentru toti colegii din domeniu

100_3469    Intalnirea cadrelor didactice din 22 mai 2014, la Scoala Gimnaziala “Ion Bancila’, a Cercului pedagogic grupa C, care predau la clase pregatitoare a debutat cu o lectie demonstrativa sustinuta de prof. inv, primar Madalina Craioveanu. Mare parte din clasa sa, elevi ai scolii gazda, au performat – si nu e un cuvant folosit doar ca sa dea bine… – in demonstratia de cadrul disciplinei Dezvoltare personala pe urmatorul subiect: traire si manifestare emotionala, starea de bine/ Emotii de baza: bucurie, tristete, frica, furie – lectie sub genericul “Calatorie emotionala in lumea povestilor”. 100_3467

Mai multe foto la https://www.facebook.com/media/set/?set=a.665731536852772.1073741985.196618800430717&type=3  pe pagina facebook a revistei Braila Chirei.

100_3433      Invatatoarea a urmarit, asa cum specifica setul de reguli, dezvoltarea de competente generale – manifestarea interesului pentru autocunoastere al copilului si a atitudinii pozitive fata de sine si de ceilalti, exprimare adecvata a emotiilor in interactiunea cu adulti si copii cunoscuti, utilizarea abilitatilor si a atitudinilor specifice invatarii in context scolar, competente specifice – identificarea unor trasaturi personale elementare, respectarea regulilor simple de igiena personala, recunoasterea emotiilor de baza raportate la experientele de viata traite, identificarea si aplicarea regulilor de comunicare specifice in activitatea scolara etc. Copiii au raspuns fara greseala la intrebarile/ provocari, au demonstrat ca stiu sa numere dar si sa socoteasca, sa cante, stiu zilele saptamanii si recunosc ordinea lor numerica, stiu lunile anului si, la fel, au notiunea  parcursului lor cronologic… O inregistrare video aveti la 

100_3457

Cativa dintre micuti au fost si actori in piesa de teatru regizata de invatatoare, dovedind – daca mai era cazul – ca acolo unde implicarea dascalului este cu inima, produsul final ajunge sa primeasca, pe buna dreptate, atributul “de calitate” fara sa mai exsite urme de indoiala – n.aut (Armanda Filipine, revista de cultura si informatie Braila Chirei) Am mai scris despre astfel de lectii si de profesori, invatatori… mi-ar placea sa cred ca sunt mult mai multi in realitate si ca ies din mainile lor adolescenti care sa stie sa ia in piept viata! Pentru ca au fost realmente minunati, sa-I si cunoastem peacesti copii: Naiman Marius, Marcu Denisa, Dimache Cristina, Chiscan Alin, Serban George, Mihaila Monica,  Hariga-Stefan Natalia, Dinca Cosmin, Apostol Andreea, Mocanu Emanuel,  Pirpiliu Anamaria, Albulet Daria, Hutanu Dragos, Copae Valentina, Sampetru Maria,  Lerin Bianca, Scheaua Mihai – primii patru fiind si in sceneta.

Coordonatorul cercului pedagogic, prof. Elena Stanislav (foto dreapta) de la Scoala Gimnaziala “I. L. Caragiale’ a deschis  lucrarile sectiunii teoretice cu o prezentare despre “Abordarea tematica a continuturilor – specificul proiectarii si desfasurarii lectiilor la clasa pregatitoare”. Au fost punctate idei referitoare la interdisciplinarea continuturilor in ton cu cerintele Curriculumului national, pilonii invatarii (“a invata sa stii”, “a invata sa faci”, “a invata sa muncesti’, “a invata sa fii’), strategii in abordarea interdisciplinara care favorizeaza invatarea integrata (invatarea bazata pe proiect, predarea in echipa, invatarea prin cooperare, invatarea activa, implicarea comunitatii, aplicatii ale inteligentelor multiple), curriculum integrat, argumente psihopedagogice. 100_3462

100_3466           Prof. Carmen Epure a dezvoltat tema prin materialul prezentat: “Strategii didactice eficiente utilizate in disciplina Dezvoltare personala si exemple de bune practici”.

De bun augur a fost si prezentarea “Povesti moralizatoare’ a consilierului scolar Rodica Popa in care s-a subliniat necesitatea unei abordari emotionale pozitive a lectiilor: profesorul trebuie sa-si lase la usa starile emotionale care ar putea sa disturbe lectia, iar copiilor este ideal sa li se insufle dorinta de a-si accepta emotiile, aceste aspecte ajutand la controlul emotiilor (fara control, subconstientul transmite emotiile negative, durerile etc. in final totul conducand la efecte contrarii actului educational).

Concluzia reuniunii cercului pedagogic este tonica pentru bunul mers al educatiei: dascalii dedicati.  care isi fac meseria cu pasiune, au randament crescut si mai multi copii cu rezultate de exceptie. Evident ca profesorul pasionat se preocupa si de pregatirea profesionala astfel incat modenitatea si noutatile sa fie integrate in metodele curente de la clasa. N.aut. Pacat ca manualele din Romania nu se ridica, inca, la nivelul asteptarilor si dascalii – cei care, repet, pun mai presus binele copiilor – sunt nevoiti sa faca efort  suplimentar pentru pregatirea lectiilor. Si nici macar nu sunt (ras)platiti pentru aceste lucruri!

N.aut. Am primit cu bucurie invitatia de la prof. inv, primar Adina Pavlovschi (ne-am intalnit si la cercul de la Scoala „Puskin’ – amanunte la https://brailachirei.wordpress.com/2014/04/25/cum-se-preda-stiinta-la-clasa-i-cu-dragoste-pentru-copii-la-cerc-pedagogic-in-braila/) pentru ca stiam la ce sa ma astept! Bravos, doamnelor si domnilor! Cu voi, Educatia se scrie cu majuscula!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.