Ministerul Transporturilor… ministerul lentorii?


* Deputatul Alexandru Nazare – vicepreşedinte PDL, președinte al Organizației Județene PDL Brăila, solicită în mod public ministrului Rus să nu pună piedici accesării fondurilor europene prin întârzierea, nepermisă, de publicare a documentului care stabilește proiectele prioritare în domeniu * ”Ministrul Rus continuă din păcate linia stabilită de predecesorul său, domnul Șova și ține la secret acest document pentru a nu supăra înainte de alegeri baronii locali”, precizează deputatul democrat-liberalul

Alexandru Nazare            Deputatul Alexandru Nazare   (foto)- vicepreşedinte  al Partidului Democrat Liberal (PDL), președinte al Organizației Județene PDL Brăila, fost ministru la Transporturi – solicită public ministrului Ioan Rus de la Transporturi să nu mai tergiverseze publicarea Master Planului General de Transport, documentul care stabilește proiectele prioritare și de care depinde accesarea banilor europeni.

Ministrul Rus continuă din păcate linia stabilită de predecesorul său, domnul Șova și ține la secret acest document pentru a nu supăra înainte de alegeri baronii locali care nu și-ar mai vedea proiectele favorite în lista de priorități. Dacă ministrul Șova ne anunța că la sfârșitul lui iunie va fi adoptat de Guvern MasterPlanul, ministrul Rus a anunțat inițial un termen de octombrie-noiembrie, ca acum să anunțe oficial, prin Autoritatea de Management din subordine, că raportul va fi predat pe 22 decembrie. Vom avea astfel un an întârziere în accesarea fondurilor europene alocate pentru perioada 2014-2020 pentru că cei de la Bruxelles au transmis foarte clar că nu vor aproba proiectele fără acest document finalizat. Guvernele Ponta au tratat cu iresponsabilitate acest subiect al MasterPlanului pentru că știu că odată aprobat nu vor mai putea să traseze autostrăzi prin curtea fiecărui baron și să scoată la licitație studii de fezabilitate care să fie îngropate prin sertare. Nota de plată însă se va vedea în indicatorii economici pentru că fiecare zi pierdută în finalizarea unor proiecte de infrastructură înseamnă competitivate scăzută a economiei, mai puține locuri de muncă și costuri mai mari pentru transportatori. Intrarea în recesiune tehnică este și o consecință a dezastrului din proiectele de transporturi patronat de Ponta și Șova, aceștia nereușind să înceapă noi proiecte deși sunt aproape 2 miliarde de euro bani europeni pe care îi vom da înapoi în 2016”, afirmă deputatul PDL.

Notă: România se află mereu în coada clasamentul în materie de accesat fonduri europene, cu toate că plătește ”cotizația” și multe administrații, organizații neguvernamentale, școli etc. încearcă  să facă față provocării UE în acest sens. De cele mai multe ori, nu neregulile descoperite în unele – destul de puține – cazuri sunt problema de fond, ci piedicile puse de zona guvernamentală prin modalitatea greoaie prin care se intră în cursa pentru fondurile UE puse la dispoziție statelor membre.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.