Dezbatere „Cerul Unic European: un spațiu aerian eficient și performant”, în România


* La sediul Biroul de Informare al Parlamentului European din București, vineri – 30 ianuarie 2015

La București, mai precis la Biroul de Informare al Parlamentului European în România s-a desfasurat vineri, 30 ianuarie 2015, dezbaterea „Cerul Unic European: un spațiu aerian eficient și performant” la care a participat Marian-Jean Marinescu – raportorul Parlamentului European pentru Propunerea de Regulament al Cerului Unic European (2013/0186 (COD)), membru al Comisiei pentru Transport și Turism din cadrul Parlamentului European, vicepreședinte al Grupului Partidului Popular European (Creștin Democrat). Evenimentul l-a avut ca moderator pe jurnalistul Dan Cărbunaru. 

Interventia lui Marian-Jean Marinescu a fost un material cu tema “Rolul și importanța implementării Cerului Unic European în consolidarea pieţei interne europene”, referindu-se la necesitatea ca spatiul aerian european să aibă mai puține emisii, timpul de zbor să se micșoreze, controlul de trafic să aibă o structurare mai bună și, în final, să existe multiple avantaje pentru pasageri. De asemenea, europealamentarul a subliniat faptul că transportul aerian contribuie la dezvoltarea economică a Uniunii, iar acesta trebuie dezvoltat în așa fel încât să aducă beneficii economice comune. Un exemplu în acest sens este si buna colaborare,  încă din 2004, a OMATSA – Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian și BULATSA – Administraţia Bulgară a Serviciilor de Trafic Aerian.

Despre creșterea eficienței serviciilor suport, o piață liberă a serviciilor, creșterea concurenței, simplificarea regulamentelor, avantajele înlăturării barierelor naționale au vorbit Andrei Filipoiu – director la Direcția Siguranță a Regiei Autonome Autoritatea Aeronautică Civilă Română, Ion-Aurel Stancu – director general la Regia Autonomă  Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA, Andrei Cârstea – Operational Control Center Manager la Compania Națională de Transporturi Aeriene Române TAROM. Iar Philippe Morin – Assistant Director EU Affairs IATA (International Air Transport Association) – a prezentat „perspectiva companiilor aeriene cu privire la Cerul Unic European 2+” („Airlines point of view on Single European Sky 2+”), subliniind că industria aviatică susține în UE, direct sau indirect, 7,8 milioane de locuri de muncă.

* * *

Cerul Unic European este una din prioritățile politicii UE în domeniul aviației, cu scopul creșterii eficienței organizării și gestionării spațiului aerian european astfel încat să fie modernizat sistemul de management de trafic aerian în vederea asigurării unui transport aerian sigur, fluent și sustenabil pe termen mediu și lung. Deocamdată este o propunere de regulament, rezoluția Parlamentului European referitoare la aceasta a fost aprobată, în primă lectură, la 12 martie 2014. Apoi, propunerea de regulament va fi supusă primei lecturi în Consiliul Miniștrilor, urmând ca în funcție de poziția adoptată, să fie adoptată sau retransmisă în Parlamentul European pentru a doua lectură. Propunere de regulament va fi adoptată în comun de către Parlamentul European și Consiliul Uniunii Europene, cele două instituții având aceeași putere de decizie.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.