FânFest 2015


*Între 13 si 16 august, la Roşia Montană

1141007_2         În acestă vară se împlinesc 10 ani de FânFest (www.fanfest.ro), 10 ani de activism, muzică bună, speranţă şi mobilizare – au fost acolo peste 40.000 de susţinători ai campaniei Salvaţi Roşia Montană, iar participanţii la festival au învăţat ceva mai multe despre toleranţă, libertate şi forţa acţiunii comune. În toţi aceşti ani, la festival au fost 297 trupe care prin concertele lor au transformat Roşia Montană într-o mare scenă înconjurată de păduri, 34 de poeţi şi scriitori au oferit poveştile lor, 20 de trupe de teatru s-au bucurat de aplauze şi peste 60 de filme documentare au fost prezentate; publicul a beneficiat de 50 de tururi ghidate.

Programul ediţiei (îl găsiţi pe site) cuprinde secţiunile consacrate, cu multe surprize plăcute: Concerte – unul va fi cel oferit de Harry Tavitian cu saxofonsitul Mihai Iodache, Forum social de activism, Evenimente speciale – de data aceasta va fi un puzzle suprarealist in Ograda Casei Parohiale, Rezistența prin meșteșug, Tururi ghidate, Zona copiilor, Tetaru, Filme documentare, Expoziții, Piața ţărănescă şi târgul hand-made, Activități recreative.

Harry Tavitian:  „De meserie sunt protestatar. Acesta este spiritul autentic al jazzului. Jazz-ul are din naştere acest specific. La mijlocul anilor ’70 am trăit o aprigă luptă interioară, mă frământam ce să fac, să rămân pianist de muzică clasică sau să aleg jazz-ul. Dumnezeu m-a luminat să decid cu sufletul şi am ales muzica spontană, născută pe loc, în detrimen­tul celei scrise. Am ales pro­testul, nesupunerea, să nu iau un lucru gata făcut, ci, cu riscul de a munci, de a căuta mai mult, să fac o muzică izvorâtă din sufletul şi din mintea mea. Nu credeam că o să ajung să trăiesc ce am trăit în ultimii 2 ani. Eu, un oriental bătrân și leneș, să ajung să fac zeci de kilometri prin Constanța la marșurile împotriva exploatării cu cianuri a aurului de la Roșia Montană și a gazelor de șist? Să merg la Pungești pe 7 decembrie 2013 și să fiu martor acolo la scene zguduitoare, la demnitatea și curajul extraordinar al sătenilor și a activiștilor de mediu în fața asaltului jandarmeriei ca armată a Chevronului? Să merg la protestul neautorizat de pe 10 decembrie când în Parlament urma să se voteze legea minelor care însemna liber la exproprierea în interesul companiilor (mai rău ca în stalinism); și să am bucuria ca, sub presiunea acțiunilor activiștilor de mediu din toată țara, legea să cadă la vot? Să îmi las deoparte treburile – muzicale și toate celelalte – ca să fiu tot timpul în temă cu ce se petrece în această luptă?„… acesta este spiritul ce însufleţeşte Roşia Montană în zilele FânFest. 

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.