Gradinita nr. 2 Braila, vizita cu proiect Erasmus in Italia


*Este a doua mobilitate in proiectul european „Biblioteca, sursă de informare pentru protejrea mediului” cu parteneri din Cehia, Croaţia, Italia, România, Spania, Turcia, Ungaria

 

În perioada 8 – 13 martie 2016 a avut loc in Italia a doua reuniune a proiectului „Researching from the school library to improve the environment” – „Biblioteca, sursă de informare pentru protejarea mediului” finanţat cu bani europeni prin programul Erasmus+. Parteneri in proiect sunt unităţi de învăţământ din Cehia, Croaţia, Italia, România – Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 2 din Brăila, Spania, Turcia, Ungaria. Intâlnirea s-a derulat sub forma unui atelier de lucru cu tema ”Protejarea ecosistemelor” la San Marcello. Lansarea proiectului la Brăila a avut loc la Biblioteca Judeteană „‘Panait Istrati” (https://brailachirei.wordpress.com/2015/10/29/biblioteca-sursa-de-informare-pentru-protejarea-mediului-lansarea-proiectului-erasmus/) cu micutii de la Grădiniţa nr. 2 costumaţi simpatic in broscuţe (foto alaturat, dreapta sus) – mascota proiectului. Prima mobilitate a fost in Spania – a se vedea câteva impresii la https://brailachirei.wordpress.com/2015/12/16/broscutele-de-la-gradinita-nr-2-braila-si-au-trimis-mesajul-din-proiectul-erasmus-in-spania/  DSCN9585

1     Echipa brăileană care a participat la mobilitate a fost alcătuită din Rodica Topal – profesor, directorul Grădiniţei nr. 2, coordonator proiect, prof. Iuliana Radu, prof. Elena Bunea, educator Liliana Racu.

Cum a fost in vizita italiană aflăm din materialul de mai jos (pregătit de cadrele didactice din Brăila). Mai multe imagini si la https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1022453454513910.1073742210.196618800430717 pe pagina Facebook a revistei de cultură si informatie Braila Chirei.

Reuniunea a debutat cu primirea membrilor parteneri ai proiectului şi familiarizarea acestora cu sistemul de învăţământ italian, la Institutto compresivo statale„Gioachino Rossini” din localitatea San Marcello, regiunea Ancona. Elevii din această şcoală au susținut un moment artistic în care au prezentat cântece şi dansuri specifice Italiei şi regiunii Ancona. La aceste momente au participat şi reprezentanţi ai comunităţilor locale din San Marcello, Monsano şi Morro D’Alba, părinți şi directorul şcolii gazdă. După prezentarea momentului artistic, membrii fiecărei ţări au fost ghidaţi de grupuri de copii din şcoala gazdă  pentru a le fi prezentate sălile de clasă şi anexele aferente. Copiii au discutat cu membrii proiectului în limba engleză şi au făcut faţă cu succes acestei provocări. 4

 În cadrul workshop-ului cu tema „Protected Ecosystems”, partenerii au prezentat activităţile stabilite conform calendarului de proiect desfăşurate până în prezent în instituţiile lor şcolare, s-a făcut schimb de jocuri de masă realizate de fiecare ţară parteneră cu tema „Protejarea ecosistemului”; s-a discutat şi analizat chestionarul aplicat elevilor pe nivel de vârstă de fiecare instituţie şcolară în parte, pe aceeaşi tematică, cu rezultatele iniţiale şi cele finale (cunoştinţele elevilor înainte şi după desfăşurarea activităţilor din proiect). Rezultatele au demonstrat că activităţile desfăşurate au avut un impact în conştiinţa elevilor. Au avut loc discuţii referitoare la următoarea reuniune, care va avea loc în România, în mai 2016. 

10     În zilele ce au urmat, gazdele au prezentat toate unităţile (structuri) şcolii gazdă, inclusiv grădiniţele, astfel că toţi membrii proiectului şi-au putut forma o părere despre sistemul de învăţământ din Italia, atât la nivel preşcolar cât şi la nivelele primar, secundar (gimnazial). Partenerii au lucrat împreună cu elevii şcolilor italiene in activităţi pregătite special. Elevii au fost foarte amabili şi primitori, receptivi şi degajaţi, astfel că lucrul în comun a fost o experienţă plăcută pentru toţi. 9

 13    Instituţia gazdă a organizat o vizită de studiu la rezervaţia naturală ”Oasi Ripa Bianca”din Jesi, unde s-a putut observa preocuparea pentru protejarea mediului şi pentru conservarea speciilor de plante şi păsări, pentru menţinerea unui mediu sălbatic, fără intervenţia majoră a activităţilor omului. Au mai fost organizate vizite la galeria de artă, la teatrul din Jesi, dar şi la peştera ”Grotte di Frasassi” unde din nou s-a putut vedea grija pentru conservarea naturii şi a elementelor din diferite ecosisteme fără intervenţii umane majore. 14

A fost realizat si un film despre această mobilitate; poate fi vizionat pe canalul You Tube

Această a doua întâlnire de proiect a fost un real succes, prtenerii din ţara gazdă dând dovadă de buni organizatori şi implicare maximă, ceea ce a codus la o bună comunicare şi relaţionare a membrilor din toate cele 7 ţări. Datorită bunei desfăşurări a activităţilor stabilite, obiectivele propuse pentru această reuniune au fost atinse cu succes, iar beneficiarii au fost atât cadrele didactice implicate, cât şi elevii instituţiilor şcolare din ţările partenere. 

Anunțuri

2 comentarii

  1. […] in revista Braila Chirei – si  – amanunte la https://brailachirei.wordpress.com/2016/03/22/gradinita-nr-2-braila-vizita-cu-proiect-erasmus-in-ita… – in […]

  2. […] doua mobilitate a avut loc în martie 2016, în Italia, și aici (detalii la https://brailachirei.wordpress.com/2016/03/22/gradinita-nr-2-braila-vizita-cu-proiect-erasmus-in-ita&#8230😉 participând partenerii din Cehia, Croaţia, Italia, România, Spania, Turcia, […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s