Premiantii Concursului Tupperware la Braila, pasionati de ecologie


*Daniela Dinu, Liliana Stoian si Florin Ion sunt castigatorii care ne-au convins ca se preocupa de curatenia mediului si de reciclare

sticle plastic - desenate        Asa cum am anuntat (https://brailachirei.wordpress.com/2016/03/18/concurs-tupperware-pentru-ziua-apei-recicleaza-pet-uri-scrie-ceva-si-trimite-mi/), Ziua Mondiala a Apei a fost serbata la Braila si cu un concurs organizat de Tupperware Romania (www.tupperware.ro) – produsele Tupperware sunt de uz indelungat, rezistă la temperaturi ridicate până la +250 C, rezistă la temperaturi scăzute de până la -25C, nu se fisurează, nu se sparg și nu li se distruge învelișul în urma unui uz domestic normal. logo

Noi (revista de cultura si informatie Braila Chirei) am promovat concursul prin care brailenilor le-am cerut sa ne trimita povesti despre modul cum recicleaza pet-uri, apa ori alte produse astfel aratandu-se prietenosi cu mediul inconjurator. Se stie ca la nivel mondial, plasticul a devenit o adevarata „toxina” care duce la moartea a mii de pasari si animale marine – acestea ingereaza particule din plastic, se sufoca ori se incurca cu/ in pungi de plastic care zboara de colo aruncate fiind aiurea etc.

Daniela Dinu, Liliana Stoian si Florin Ion ne-au trimis cele mai convingatoare povestiri din care ne putem inspira in viata de zi cu zi. Ei sunt preminatii (au primit cate o sticla Tupperware).

Incerc de multa vreme sa arat copiilor mei cat de mult inseamna pentru om o natura curata, un mediu sanatos. Am facut in balcon o adevarata gradina: in sticle de plastic, carora le-am taiat gatul, am plantat tot felul de seminte de flori si verdeturi pe care le folosim in bucatarie: patrunjel, busuioc. Copiii au intrebat de ce nu plantam in ghivece cumparate si le-am raspuns ca asa suntem ecologisti, reciclam ceva care nu ne mai este de folos. Si apa incercam sa o folosim cu economie: nu lasam robinetele sa curga mult fara sa fie cazul; am cumparat o masina de spalat vase tocmai ca sa economisim apa. Am recicla – sa ducem undeva, dar nu stiu unde – si uleiul menajer, dar la Braila nu am auzit sa fie vreun astfel de centru de colectare‘ – Daniela Dinu.

Am citit ce se intampla cu planeta si cum o poluam. Mai ales problema plasticului ma impresioneaza, am vazut la televizor cum se chinuie si mor balenele care au inghitit tot felul de obiecte din plastic care au fost aruncate in apa si au ajuns in ocean. asa ca m-am decis sa fac si eu ce pot ca sa reduc fenomenul. Cand gasesc, cumpar numai produse care sunt ambalate in sticla. Dar cand nu pot, adun pet-urile si le duc la un cotainer special pentru asa ceva – dar am inteles ca sunt duse tot la groape de gunoi, mare pacat!‘ – Liliana Stoian.

In acelasi ton este si ceea ce ne-a trimis Florin Ion, care spune ca „am ajuns sa urasc plasticul, de cand am vazut cat de rau poate sa faca; cand merg la cumparaturi, iau sacose din hartie reciclata, daca vreau sa beau o bere, iau in sticla de sticla si nu mai cumpar legume congelate – pentru ca sunt ambalate in plastic – de cand am auzit de la un coleg de serviciu ca pisica lui era sa moara dupa ce a inghitit o bucata din asa ceva; as face mai mult daca ar fi mai multe locuri unde sa depozitam ambalajele de plastic‘.

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

