Scoala „Eminescu’ din Braila, mobilitate Erasmus in Lituania


*Vizita, a treia, în proiectul european “Music to decrease inequality at school” a avut loc, între 18 – 22 aprilie 2016, la Vilnius unde au fost prezenți câte patru profesori și șase elevi din țările partenere: Grecia, Italia, Lituania, Portugalia, România (din Braila) și Turcia

 

Sc Eminescu, Lituania 2016         A treia mobilitate din parteneriatul strategic (proiect Erasmus+) “Music to decrease inequality at school” finanţat de Comisia Europeană a avut loc în Lituania la Vilnius, în perioada 18 – 22 aprilie 2016.  O altă mobilitate/ vizita in proiectul european a avut loc in luna martie a acestui an (amănunte la https://brailachirei.wordpress.com/2016/03/31/scoala-eminescu-braila-vizita-erasmus-in-grecia/), in Grecia.

Liceul Vilniaus Juozo Tallat-Kelpsos Conservatoire a găzduit programul activităților dedicate proiectului “Music to decrease inequality at school”, la care au participat câte patru profesori și șase elevi din cele șase țări partenere: Grecia, Italia, Lituania, Portugalia, România și Turcia. Din echipa Școlii Gimnaziale ”Mihai Eminescu” din Brăila au făcut parte profesor Lidia Nistor – coordonator de proiect, profesorii Laura Buteseacă, Viorica Dobre și Rodica Colt, alături de elevi din ciclul gimnazial: Rosculeţ Andreea de la clasa a VII-a D, Calin Alexandra Cristina de la VII D, Filipov Lorena de la VII D, Hîncu Andreea de la VII D, Tancău Olivia Ingrid de la VI C şi Spiridon Alexandra de la V C, tineri despre care profesorii spun că sunt elevi dotați cu aptidudini muzicale deosebite și posesorii unui nivel avansat de comunicare în limba engleză, necesar pentru a facilita dialogul într-un grup internațional de elevi. Sc Eminescu, Lituania 2016 a

Avem aici câteva cuvinte despre vizita lituaniană, creionate de profesorul brăilean coordonator de proiect, Lidia Nistor.

Oraş Cultural European în anul 2009, Vilnius a fost cel mai important centru al culturii iudaice din Europa de Nord  din sec. XIV. În spiritul clasicității lituaniene, manifestările muzical-educative au exprimat întoarcerea la tradiție, la valori perene ale culturii. Scena Liceului Vilniaus Juozo Tallat- Kelpsos conservatoire, instituție de înalt prestigiu și recunoaștere, a fost martora unor interpretari insufletite si tinere. Grupul coral care a reprezentat România, s-a remarcat printr-un recital coral deosebit,interpretând cântece populare româneşti,  sub dirijarea profesoarei Laura Buteseacă.           

Activitătile mobilitaţii au debutat cu un prim moment emotionant prin întâlnirea de început, la care s-au schimbat impresiile inițiale, s-au consolidat relații de camaraderie și respect înnodate anterior și s-au elaborat obiectivele principale ale activităților propuse. Pe parcursul  întrunirilor de lucru s-au discutat aspecte tehnice ale organizării, precum și abordarea genurilor muzicale ale mobilităților ulterioare. Vizionarea materialelor pregătite de reprezentanții fiecărei țări a fost însoțită de mesajele entuziaste ale vorbitorilor, menite să promoveze, prin sunet, imagine sau chiar animație, specificul muzical al patriei sale.

            Mai presus de identitatea națională și sistemul educativ pe care îl reprezintă, participanții s-au apropiat, sub semnul toleranței și al respectului pentru diversitate, unul dintre obiectivele principale ale proiectului. Avantajul colaborării s-a observat prin valorificarea identității culturale, a personalității unice  a fiecărui elev și cadru didactic, căruia i s-a oferit oportunitatea de a dezvolta prin muzică, cat şi prin dans, un limbaj aparte, aflat deasupra prejudecăților și segregărilor de orice criteriu,  un limbaj câștigat și pus în comun, spre beneficiul tuturor. Elevii  au  creat împreună o lecție de armonie  și au  reușit să demonstreze, sub îndrumarea organizatorilor și ai dascălilor muzicali, că originea, statutul social sau pregătirea școlară nu pot împiedica afirmarea relațiilor de prietenie dintre cetățenii Uniunii Europene.

  Cunoscuţi fiind pentru ospitalitatea lor, gazdele noastre au demonstrat ca sunt şi bune organizatoare, prin varietatea şi diversitatea activităţilor propuse.Astfel, activităţi de genul: prezentarea sistemului educaţional din fiecare ţară ori lectie de limbă lituaniană, s-au împletit cu activităţile de cunoaştere a arhitecturii străvechi a Vilniusului care reprezintă o îmbinare interesantă de stiluri cu influenţe scandinave, ruseşti şi germane. „ Atena Lituaniei”, cum a mai fost numit  pentru că abundă în obiective turistice de valoare din sfera religioasă, impresionează prin străduţele cochete, catedralele legendare, universităţile populare, turnurile bisericilor baroce înalte şi zvelte. La fel de impresionante au fost şi vizitele de cunoaştere a Parcului  Naţional Aukştaitijos (40.570 ha) şi  a Parcului  Naţional Trakai, care ne-au captat atentia prin măreția, unicitatea și varietatea peisajelor şi a obiectivelor vizitate. Concertele la care am fost martori, dar şi  participanți activi au fost laitmotivul înălţător al acestor întâlniri, menit să unească în simtiri diversitatea participanţilor.

                 Etapa următoare, care se va desfăşura în luna octombrie, în  România, ne va oferi prilejul să dezvăluim unicitatea valorilor culturale româneşti şi să demonstrăm  proverbiala ospitalitate a românilor.

Anunțuri

1 comentariu


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s