Gradinita PP nr. 2 Braila, un nou proiect Erasmus+


*Aprobat dupa selectia din februarie 2016 – cand din 283 proiecte depuse, au primit aviz favorabil 58, are ca tema ”Educația outdoor, un pas spre viitor” si prevede cursuri de formare profesionala pentru profesori din unitate privind educatia outdoor * Un alt proiect Erasmus+ derulat de Gradinita nr. 2 este ”Biblioteca, sursă de informare pentru protejarea mediului” in care o vizita internationala a avut loc, la Braila, in luna mai 2016

 

            Gradinita cu Program Prelungit (PP) nr. 2 este beneficiara unui nou proiect pentru mobilitati scolare Erasmus +, Actiune Cheie 1 – cursuri de formare profesionala pentru  profesori din unitate privind educatia outdoor. Proiectul nou este ”Educația outdoor, un pas spre viitor” si a fost ales (fiind unul dintre cele 58 aprobate spre finantare) dintre cele 283 aplicatii (lista completa in ES_Rezultate_Selectie_KA101_2016 – click pe document in format PDF pentru detalii) trimise la selectia Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (ANPCDEFP) din luna februarie. din lista proiecte Erasmus aprobate, Grad 2
      rodica topal grad 2 DSCN8574 a     Cateva idei din sumarul proiectului ne sunt oferite de prof. Rodica Topal (foto) – directorul Gradinitei PP nr. 2 Braila, coordonatorul proiectului. 
          Accesul echitabil și calitatea în educația timpurie impun îmbunătățirea practicilor educaționale prin mecanisme de sprijinire a dezvoltării profesionale a resursei umane și abordarea educației pentru schimbare ca răspuns la  nevoile de dezvoltarea armonioasă a personalității copilului. Iată argumentul proiectului ”Educația outdoor, un pas spre viitor” pe care grădinița noastră îl propune pentru a se ralia politicilor europene de asigurare a calității prin dobândirea de competențe de predare în educația outdoor, resursă pentru creșterea motivației învățării. 

Obiectivele proiectului vizează asigurarea instruirii în domeniul educației outdoor a 7educatoare din Grădinița nr.2, care vor impulsiona  creșterea  interesului celorlalte educatoare  din  organizație pentru desfășurarea acestui  tip  de  activități,  încurajând învățarea interactivă în următorii ani școlari. Îmbunătățirea ofertei educaționale prin introducerea activităților outdoor în următorii ani școlari va optimiza relația de colaborare între grădiniță și familie prin înțelegerea beneficiului pe care acest gen de educație îl va aduce dezvoltării psiho-socio-emoționale a copiilor. 
         Grupul țintă este format din 7 educatoare din Grădinița nr.2, din totalul de 21 de cadre didactice,  aflate la început de carieră profesională dar și persoane resursă din instituție (responsabilii comisiilor de lucru pentru asigurarea calității în educație, formatori, metodiști,responsabili de cerc pedagogic), care pot sprijini activ managementul calității și pot antrena colegii în includerea la nivel de curriculum a noilor cunoștințe predate la cursuri. 
          Principalele activități ale proiectului se adresează cu precădere personalului didactic  și  vizează activități  de  îmbunătățire a competențelor profesionale (metodologie, didactică, pedagogie privind educația outdoor și învățarea interactivă). Aceste activități vor contribui  la îmbunătățirea calității curriculum-ului prin implementarea noilor achiziții,  vor asigura schimbul de bune practici în rândul cadrelor didactice  și  vor spori gradul de conștientizare interculturală și de consolidare a dimensiunii europene pentru toți actorii educaționali. DSCN8437
          Prin implementarea proiectului, rezultatele așteptate se vor focaliza pe creșterea oportunităților de dezvoltare profesională a personalului din unitate și din comunitatea profesională locală,  pe flexibilitatea educatoarelor spre diversificarea activităților și  a ofertei educaționale, pentru sporirea motivației și creșterea gradului de satisfacție profesională în activitatea instructiv- educativă. Implementarea celor mai bune practici și metode pedagogice inovatoare pentru crearea unui mediu de învățare modern, interactiv și integrativ va asigura creșterea calității activității educative cu copiii prin derularea programelor educaționale outdoor, asigurând implicit creșterea prestigiului unității prin noile abordări educaționale. 
         Impactul participării la cursurile de formare va fi vizibil atât la  nivelul  personal și profesional al participanților cât și la nivelul instituției, în ansamblul său, al părinților și al copiilor. Profesorii vor avea posibilitatea schimbului de experiență prin îmbunătățirea competențelor de  lucru cu copiii,  prin lucrul colaborativ  cu  colegii,  își  vor  îmbunătăți  competențele lingvistice  și  digitale,  vor împărtăși metodele, cunoștințele și practicile însușite, celorlalte educatoare din unitate, vor disemina rezultatele proiectului atât pe plan local cât și național. La nivelul instituției, abilitarea prin cursurile de formare va permite implementarea noilor idei, accesarea de noi  proiecte  de  parteneriat  și  susținerea  în  calitate  de  formatori  a cursurilor ce  derivă  din astfel de parteneriate.  Aplicând cunoștințele dobândite în cadrul mobilităților, impactul se va transfera și la nivelul preșcolarilor și părinților acestora prin schimbarea atitudinilor și comportamentelor față de mediul educațional,  crearea unei relații puternice între oameni,  bazată  pe  sprijin reciproc,  facilitarea procesului de învățare al copiilor care întâmpină dificultăți în sensul de a deveni mai motivați,  cu mult mai capabili. 
          Dezvoltarea personală a copiilor va permite libertatea de manifestare și exprimare pe care le-o oferă educația outdoor însumând nenumărate beneficii fizice, emoționale, mentale ce asigură bunăstarea individului și, implicit a comunității din care face parte. Sprijinirea profesionalizării și fidelizării personalului didactic din grădiniță prin asigurarea accesului la resurse informaționale actuale, va  pune  în  evidență o serie de beneficii pe termen lung: integrarea în curriculum a noilor cunoștințe, monitorizarea și evaluarea rezultatelor obținute ca urmare a aplicării noilor metode și tehnici dobândite la cursuri, sprijinirea celorlalte cadre didactice interesate în promovarea provocărilor didactice similare, dezvoltând astfel abilități socio-personale și relaționale”.
     DSCN8559         N.red. (Armanda Filipine, revista de cultura si informatie Braila Chirei) Gradinita PP nr. 2 este beneficiara si unui alt proiect cu finantare de la Uniunea Europeana – ”Biblioteca, sursă de informare pentru protejarea mediului” in care au primit recent (in luna mai 2016 – cateva detalii la https://brailachirei.wordpress.com/2016/05/19/vizita-erasmus-la-gradinita-pp-nr-2-braila/) vizita partenerilor din Cehia, Croatia. Italia, Spania, Turcia, Ungaria. Foto (mai multe la https://www.facebook.com/BrailaChirei/photos/?tab=album&album_id=1072782229481032) de la aceasta reuniune, imagini din arhiva revistei Braila Chirei.

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s