Braicar, modernizare si dotare corespunzatoare pentru preluarea integrala a transportului de calatori in Braila


*Primarul Marian Viorel Dragomir recunoaste ca transportul in comun din municipiul Braila are nevoie de imbunatatiri * Daca se doreste retragerea definitiva a maxi-taxi-urilor, se impun mai multe actiuni – de modernizare si dotare corespunzatoare – la Sc Braicar SA, societatea de transport calatori care este controlata de Consiliul Local Municipal Braila, a afirmat recent noul primar al Brailei *O astfel de actiune poate fi si cea de marire a parcului Braicar, care in curand va fi inmatriculate tramvaiele second-hand cumparate din Graz, din Austria, cumparate la licitatie

Dupa ce in urma ceva vreme o parte din maxi-taxi-urile ce deservesc Serviciul de Transport public de calatori din municipiul Braila, in baza unor contraxte de servicii,  au fost obligate sa traga pe dreapta avand o vechime de peste 10 ani – normele legale interzicand acest lucru, SC Braicar SA – societatea de transport calatori care este controlata de Consiliul Local Municipal (CLM) Braila, s-a vazut nevoita sa preia o parte dintre trasee ca sa asigure brailenilor o circulatie cat de cat adecvata cerintelor. Spre exemplu, o vreme disparusera traseele 33 si 34 de maxi-taxi, cele care efectuau deplasarile de la si catre Mall Braila – la intrarea in sat Varsatura; astfel ca putin inainte de 1 iulie 2016 autobuzele Braicar de pe traseele 4 au intrat si ele, la fel ca si cele de pe traseul nr. 5, pana la Mall.

Despre aceste aspecte s-a discutat in CLM de mai multe ori, consilierul Pan Paun (ALDE) atragand atentia colegilor – dupa participarea la dialogul cu tarnsportatorii – ca se impun corectii care sa aduce satisfactie calatorilor braileni, platitori de bilete si abonamente, si nu in ultima instanta – platitori de taxe si impozite. S-a discutat si despre posibilitatea ca in Braila, la fel ca si in municipiul vecin Galati, sa se renunte in oras la transportul cu maxi-taxi (nota. Care are, pe langa unele avantaje, si destule dezavantaje – circulatie in aglomeratie pentru ca se permite urcarea a mai multor calatori decat locurile pe scaune, aerisire necorespunzatoare, suportat „mofturi’ soferi de la fumat la ascultat manele, fara bilete etc.). S-a concluzionat ca sunt cam 400 de familii care beneficiaza indirect de aceste contracte, respectiv cele ale angajatilor firmelor de maxi-taxi, si ca ar fi o crima (nota. Era inaintea alegerilor locale din 5 iunie 2016) sa fie aruncati pe drumuri si trimisi la somaj acei angajati. S-a spus atunci, si nu numai atunci – primar era Aurel Gabriel Simionescu – ca SC Braicar are nevoie de modernizare si de dotare corespunzatoare astfel incat sa faca fata si unei eventuale preluari ale tuturor traseelor, spre exemplu pe stradutele inguste e nevoie de microbuze si Braicar are prea putine astfel de masini.

Tramvaiele austriece, noua la numar, vor circula dupa inmatriculare

Una dintre masuri, pentru marirea parcului auto al Braicar, a fost achizitionarea unora noi. Se pare ca pentru un pret mai bun, s-a mers pe varianta cumpararii unor tramvaie second-hand – oferta a fost de la Holding Graz Linien, Viena si achizitia s-a finalizat pentru o cifra care depaseste 50000 euro. S-a vehiculat recent o stire cum ca aceste tramvaie au venit gata… defecte; ba chiar circula pe o retea de socializare o petitie online in care se cerea demisia directorului Braicar din acest motiv. Intrebat despre acest aspect, primarul Dragomir a precizat ca nu se schimba asa un conducator de institutie. „Nu pe internet se stabiuleste cine sa fie sau nu conducator la o institutieVor fi numiti noii consilieri in AGA la SC Braicar, va avea loc si o verificare a activitatii societatii, mai vorbim despre aceste lucruri‘, a afirmat Marian Viorel Dragomir (foto, in dreapta imaginii) in data de 14 iulie 2016 la un eveniment in care se afla impreuna cu Aurel Simionescu – fostul primar.  DSCN4565a

O delegatie de la Compania de transport public Holding Graz Linien  va veni, in perioada 11 – 17 august 2016, cu ocazia Zilelor Brailei pentru a vizionat tramvaiele austriece, dar si pentru a consolida legaturile cu Primaria municipiului Braila, pentru a identifica noi posibilitati de colaboarre in domeniul tarnsportului public”, spune Cornel Sandulescu – directorul general al SC Braicar SA.

Cornel Sandulescu      Intr-un material inaintat primarului, Cornel Sandulescu (foto din arhiva revistei de cultura si informatie Braial Chirei) – explica urmatoarele: „Vehiculele au fost vizionate in decembrie 2014, la Graz, dara la care acestea se aflau in serviciu, urmand a fi scoase din exploatare la inceputul anului 2015. Tramvaiele au fost achiziionate prin licittaie pe SEAP (Serviciul Electronic de Achizitii Publice), procedura finalizata in noiembrie 2015 cu termen de preluare mai 2016. Pentru transportul vehiculelor a fost organizata o alta licitatie pe SEAP , finalizata cu un contract de prestari servicii in noiembrie 2015. In vederea efecturarii transportului au fost necesare lucrari pregatitoare care au constat in demontarea prizei de curent si a unor echipamente electrice de pe acoperisul tramvaielor. In prima decada a lunii iunie 2016 a fost finalizata ectiunea de preluare si transport a tramvaielor. In perioada de la scoaterea din exploatare a tramvaielor austriece si pana la sosirea lor la Braila, ele au fost parcate in incinta a Holdinf Graz Linien, circa 18 luni, in depozit neacoperit. Datorita perioadei lungi de inactivitate, au fost stabilite pentru aceste tramvaie masuri si lucrari de revizie pentru repunerea lor in functiune – montarea echipamentelor demontate, verificari etc. Dupa inregistrarea vehiculelor in conformitate cu prevederile legale in vigoare se vor efectua probe de circulatie. In data de 12 iulie 2016 au fost demarate procedurile legate de inmatricularea tramvaielor. Probele au ca scop verificarea comportarii echipamentelor electrice in conditiile specifice zonei, incadrarera vehiculelor in curbe, comportatrea la trecerea peste aparate de cale, incrucisari, traversari ale caii de rulare, incadrarea prixei de curent in aliniamentul retelei de contact si in curbe„.

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s