*Teodora Carmen Capato – a VII-a, Anca Georgiana Moise – a VII-a, Ana Maria Țăranu – a XI-a B și Roxana Năstase – a XII-a, eleve ale prof. dr. Ana Coman la Colegiul Național „Murgoci’, au fost printre caştigatorii secțiunii literare
În perioada 28 – 30 octombrie 2016, Inspectoratul Şcolar Judeţean Călăraşi a organizat la Călăraşi ediţia a XXI-a a Concursului „Ion Barbu – Dan Barbilian” (mai multe la http://www.scoala5calarasi.ro/barbilian.php), interdisciplinar, cu secţiuni de matematică şi literatură, cuprins în Calendarul concursurilor naţionale şcolare (organizate în anul şcolar 2016 – 2017, fără finanţare M.E.N.C.Ş., înregistrat cu nr. 27492/12.02.2016). S-a derulat la Şcoala Gimnazială „Nicolae Titulescu” din Călăraşi; au participat peste 300 de elevi din clasele V-VIII din judeţele Brăila, Călăraşi, Constanţa, Dâmboviţa, Giurgiu, Ialomiţa, Olt, Prahova, Tulcea, Vâlcea, municipiul Bucureşti, Bulgaria şi Republica Moldova. S-au acordat 3 medalii de aur, 3 medalii de argint, 3 medalii de bronz, 60 menţiuni şi 13 premii speciale. Premianţilor li s-au oferit diplome şi premii importante în bani şi cărţi.
* * *
Dintre concurenții de la Brăila, s-au evidențiat la proba de literatură Teodora Carmen Capato – a VII-a, a obținut Premiul III, Anca Georgiana Moise – a VII-a, Mențiune, Ana Maria Țăranu – a XI-a B și Roxana Năstase – a XII-a, Premiul III, eleve de la Colegiul National „Gh. Munteanu-Murgoci‘, pregătite la limba și literatura româna de prof. dr. Ana Coman.
Pentru proba de literatură, elevii din clasele de gimnaziu elaborează un eseu nestructurat pornind de la o creație aparținând poetului Ion Barbu, rezolvând itemi ce evaluează competențele de înțelegere a unui text. Elevii de liceu au de interpretat un text la prima vedere din creația barbiană, elaborând apoi și două compoziții care valorificau idei din textul dat.
„Consider că participarea la acest concurs este o formulă prin care sunt probate competențele elevilor de a înțelege și de a da o semnificație actului lecturii. Nu e deloc ușor, textul lui Ion Barbu presupune o inițiere în imaginarul operei sale, posibilă dacă ai un antrenament în acest sens. Teodora Capato, Anca Moise, Ana Maria Țăranu și Roxana Năstase au demonstrat că experiența lucrului cu textul literar din cadrul orelor de literatură le oferă scenarii pentru decriptarea creațiilor barbiene, pentru integrarea imaginilor poetice în compoziții originale. Felicitări! Întotdeauna sunt bucuroasă când întâlnirile mele cu elevii, cursurile obișnuite, concursurile, discuțiile, proiectele, olimpiadele, certifică funcționalitatea unui exercițiul literar superior propriu școlii contemporane” – prof. dr. Ana Coman.