Concurs brăilean „Piesajul de pe strada mea” 2017, la final

*Premierea va avea loc vineri, 9 iunie 2017, de la ora 15.00 la Biblioteca Judeţeană „Panait Istrati” Brăila organizator împreună cu Asociaţia ARIN,  Şcolile „Mihu Dragomir” şi „Aurel Vlaicu”, ISJ Brăila şi APM Brăila

Din manifestările asociate Zilei Internaţionale a Mediului – 5 iunie şi Zilei Dunării – 29 iunie, la Brăila are loc în 9 iunie 2017 finala concursului şcolar „Peisajul de pe strada mea” în organizarea Şcolii Gimnaziale „Mihu Dragomir” . director prof. Ioana Zlăvog şi a Şcolii Gimnaziale „Aurel Vlaicu” – director prof. Carmen Elena Guşatu, cu sprijinul Inspectoratului Şcolar Judeţean Brăila – inspector şcolar general prof. dr. Cătălin Canciu, Asociaţiei ARIN – director executiv Codruţa Nedelcu, Bibliotecii Judeţene „Panait Istrati” Brăila – manager Dragoş Neagu şi al Agenţiei pentru Protecţia Mediului (APM) Brăila. Evenimentul se va desfășura la Biblioteca Judeţeană “Panait Istrati” Brăila, începand cu ora 15,00. Machetele din concurs vor fi expuse pentru public în holul bibliotecii. Participă elevi (echipaje) de la Școala Gimnazială „Mihu Dragomir” Brăila, Școala Gimnazială „Aurel Vlaicu” Brăila, Școala Gimnazială „Mihai Viteazul” Brăila, Şcoala Gimnazială “Mihail Sadoveanu” Brăila, Școala Gimnazială Stăncuța, Școala Gimnazială Siliștea, Liceul Pedagogic „D. P. Perpessicius” Brăila, Liceul de Arte ”Haricleea Darclee” Brăila. 

Codruţa Nedelcu

Programul zilei de 9 iunie 2017, aşa cum l-a transmis Codruţa Nedelcu, este următorul: 14.45 – 15.00 pregătiri ale participanţilor; 15.00 – 16.00 prezentarea participantilor (clasele a V a); 16.00 – 17.00 prezentarea  participantilor (clasele a VI a); 17.10 – 17.40 deliberarea juriului; 17.40 – 18.00 premierea; 18.00 concluzii ale partenerilor din proiect; anunțarea organizatorului de la ediţia 2018.

** *   Aflat la cea de a şasea ediție, Concursul „Peisajul de pe strada mea” urmăreşte să sprijine implementarea Conventiei Europene a Peisajului (detalii in Conventia Europeana a Peisajului (in Monitorul Oficial) – click pe document în format PDF). După ce o primă ediţie s-a desfășurat într-o singură școală, respectiv ”Mihu Dragomir”, concursul s-a dezvoltat în mai multe școli din oraș, extinzându-se, începând din 2016, şi în mai multe localităţi din judeţ. Pe parcursul activităţilor, elevii învață să identifice elemente caracteristice pentru peisaj, să propuna modificări – în sensul regenerării acestuia și dezvoltă competențe in privința lucrului manual – echipele realizează machete, a utilizării calculatorului, a utilizării de materiale reciclate și a lucrului în echipă. 

 

Florin Cezar Călin, dublă lansare de carte la Casa de Cultură Brăila

*Eveniment organizat cu sprijinul lui Cristian Techiu; vineri, 9 iunie 2017, de la ora 18.00

     Vineri, 9 iunie 2017, de la ora 18.00 Casa de Cultură a municipiului Brăila (în Casa Memorială „Petre Ștefănescu-Goangă”) găzduieşte o dublă lansare de carte, autorul fiind Florin Cezar Călin: „Sculptură în dragostea ta” și „Cuvinte încrucișate”. Evenimentul are loc cu sprijinul lui Cristian Techiu (fost candidat la Primăria municipiului Brăila la alegerile din 2016). 

L-am cunoscut în urmă cu doi ani… Părea pierdut, părea resemnat, viața îl lovise puternic și părea că vrea să stea închis în lumea lui, o lume mică fără prea multe orizonturi! A avut lângă el câțiva îngeri ambițioși care i-au redat speranța că nu e totul pierdut…soția, fiica, nepoata, ginerele, terapeutul și pe Dumnezeu! Ei au reușit să-l convingă să lupte, să-l convingă că nu e totul pierdut, că încă poate redeveni un om normal!
În ziua în care l-am cunoscut am zărit pe laptopul lui o poezie…o scria atunci. Nu mi-a dat voie să o citesc! Atunci mișca doar degetele de la mâini (în urma accidentului vascular pe care-l suferise), scria, exterioriza, suferea… Îi trimiteam mesaje în care-i spuneam că vreau să citesc o poezie (voiam să-l scot din starea aceea, voiam să-l fac să înțeleagă că este bun, chiar dacă era la pat, nu se putea mișca, nu putea vorbi). Mă refuza mereu! Într-o bună zi am primit-o, am primit o poezie și atașată acesteia o rugăminte: „să nu o arătați nimănui, vă rog, este doar pentru dumneavoastră”! Am citit-o, mi-a plăcut și am început să încerc să-l conving să le posteze pe Facebook: iarăși rugăminți, mesaje… Până într-o zi când am văzut o notificare: Florin Cezar Călin a postat o poezie! Eram fericit, reușisem să-l conving! De aici și până la momentul în care l-am convins să publice poezii a mai fost un pas… Astăzi, visul lui și al meu a devenit realitate!„, scrie Cristian Techiu pe Facebook, prefaţând evenimentul.