Eliberarea pașapoartelor, reglementări pentru perioada de vară


*Paşapoartele simple temporare nu se mai eliberează la urgenţă decât dacă există un motiv dovedit, altfel se vor elibera la fel ca şi celelalte * Ca şi în vara anului trecut, dacă se impune prin numărul foarte mare de cereri, programul de lucru va fi prelungit 

La Ministerul Afacerilor Interne, în videoconferința din 11 iunie 2018 cu prefecții și cu șefii serviciilor de pașapoarte și înmatriculări, ministrul Carmen Dan a anunţat modul de organizare a activității pentru perioada de vară, astfel încât să se evite aglomerarea la ghișeele de eliberare a documentelor de călătorie, a permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare. 

        “Noua lege (notă. Se află la promulgare. Intră în vigoare la 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial) prevede prelungirea termenului de valabilitate a pașaportului electronic de la 5 la 10 ani, însă cea mai importantă schimbare este aceea că pașapoartele simple temporare (cele cu valabilitate de 1 an) se vor elibera în termenul de 3 zile numai atunci când există o urgență dovedită. Altfel, termenul de eliberare este același ca în cazul celui electronic. Această modificare va determina ca un număr cât mai mare de cetățeni să opteze pentru un pașaport electronic cu o durată mai mare de valabilitate și să nu mai avem același număr mare de solicitări în fiecare an”, a declarat ministrul Carmen Dan.

Alte măsuri administrative ce pot conduce la evitarea aglomărării la ghişee: introducerea posibilității de plată la CEC a taxelor pentru pașapoarte, permise și plăcuțele de înmatriculare; prelungirea programului de lucru în județele unde se înregistrează un număr mare de cereri pentru eliberarea documentelor de călătorie; delegarea sau detașarea de personal; deschiderea unor noi ghișee sau puncte de lucru.

Pentru Bucureşti deja s-a promis delegarea sau detașarea a 12 angajați de la Direcția Generală de Pașapoarte la Serviciul de Eliberarea a Pașapoartelor din București și la Serviciul de Eliberarea a Pașapoartelor din Ilfov, pentru perioadele 15 iunie – 15 august și 15 august – 15 octombrie 2018. De asemenea, în Bucureşti se va deschide un nou centru de eliberare a pașapoartelor într-un mall, acest punct fiind cel de-al doilea după deschiderea punctului din Plaza România. Noul centru urmează să fie deschis luna viitoare, în sectorul 3.

Reclame

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.