Angajatorii brăileni pot apela la necalificaţi şi prin intermediul Primăriei


*Dacă firmele au nevoie de zilieri, ei pot fi contactaţi prin Direcţia de Asistenţă Socială

 

        Persoanele juridice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale sau întreprinderile familiale care funcţionează în municipiul Brăila şi care au nevoie de forţă de muncă şi care doresc să contracteze ca zilieri persoane apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social, se pot adresa Direcţiei de Asistenţă Socială Brăila. Din comunicatul transmis de Camelia Chiriac – director Direcţia Cultură, Învăţământ(…) în Primăria Brăila – reiese că sunt disponibili 45 de astfel de posibili angajaţi sezonieri în acest moment.  

        „Această nouă activitate este disponibilă ca urmare a modificărilor Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat prin Legea nr.192/2018, scopul modificării fiind acela de a valorifica forţa de muncă locală. În baza acestor prevederi, Primăria Brăila va întocmi planul de activităţi sezoniere în funcţie de solicitările primite de la persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale sau întreprinderi familiale care au nevoie de forţă de muncă şi funcţionează pe raza unităţii administrativ-teritoriale. Concret, persoanele juridice care au nevoie de forţă de muncă pentru desfăşurarea activităţilor sezoniere vor transmite o cerere în scris la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială, B-dul. Alexandru I. Cuza, nr.134, camera 7 sau la adresa de e-mail secretariat@dasbraila.ro, precizând activitatea pentru care au nevoie de zilieri, numărul de lucrători solicitaţi şi perioada de desfăşurare a activităţii respective. Termenul de depunere al acestor solicitări este data de 20 a lunii pentru luna următoare. Ordinea de satisfacere a cererilor va fi în funcţie de cerinţele acestora ţinând cont de aptitudinile persoanei apte de muncă. Trebuie precizat faptul că modificările legislative prevăd şi remunerarea zilierilor pentru activitatea desfăşurată. Remuneraţia, norma de lucru, precum şi alte obligaţii şi îndatoriri se stabilesc prin negociere directă între beneficiarul de lucrări şi persoana care prestează activitatea, în condiţiile Legii nr. 52/ 2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Legislaţia proaspăt intrată în vigoare specifică şi faptul că, în cazul în care un beneficiar refuză două oferte de activităţi sezoniere, acesta îşi pierde dreptul la ajutor social începând cu luna următoare constatării acestui caz. Respectivul cetăţean poate solicita din nou obţinerea ajutorului social doar după o perioadă de 12 luni. La începutul lunii noiembrie 2018, în evidenţele Direcţiei de Asistenţă Socială se află un număr de 45 persoane, apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social, care au obligaţia de a presta acţiuni sau lucrări de interes local, însă numărul acestora poate varia. Precizăm că întâietate are efectuarea orelor de muncă în folosul comunităţii prevăzute în Legea 416/2001 şi ulterior activităţile sezoniere„.

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.