Săptămâna Educației Globale 2020, activități la Școala ”Alecsandri” Brăila


*În perioada 16 – 20 noiembrie sub genericul ”Este lumea noastră! Să acționăm împreună!”; multiplele și variatele idei tematice abordate au încântat audiența (copiii)

Ca în fiecare an, la Școala Gimnazială ”Vasile Alecsandri” din municipiul Brăila se punctează prin activități specifice, adecvate vârstei copiilor participanți, Săptămâna Educației Globale. De această dată ele s-au organizat și desfășurat în perioada 16 – 20 noiembrie 2020, proiectul general având ca temă „Este lumea noastră! Să acționăm împreună!”, coordonatorii la nivelul școlii fiind prof. Alina Adriana Tudor – director, prof. Carmen Labeș – responsabil proiecte și programe educative școlare și extrașcolare, prof. înv. primar Alina-Geluța Grigoriță.

Cei mai mulți învățători și profesori au avut implicare directă în amplul proiect al Săptămânii Educației Globale, unele proiecte de la clasă având componente pe întreaga săptămână: Ioana Butoi (cls. pregătitoare A) – „Planeta noastra, viitorul nostru ” (Să combatem împreună schimbările climatice), vizionarea de materiale informative, dezbateri; desene & expoziție; Gabriela Vlad (cls. pregătitoare B) – „Vrem o lume mai curată”; Georgiana Tănase (cls. I-a A) – „Protejați pentru urmașii voștri!”; Camelia Chirchiboi (cls. I-a B) – „Despre reciclare și avantajele ei” vizionare film & ctivitate practică; Lidia Pescaru (a II-a A), Alina Grigoriță (a II-a B) – proiect ”Suporterii reciclării”; Cristina Băceanu (a III-a A) – ”Ne jucăm! Reciclăm!”; Cristina Pamfile (a III-a B) – ”Lumea depinde de noi”; Constantin Safta (a IV-a A), Iustina Gabrilă (IV B) – ”Dreptul la educație” parteneriat cu Școala ”Ecaterina Teodoroiu”; Mia Dimian (a V-a B), Cristina Labeș (a VII-a B) ”Vrem o lume mai bună! Împreună putem!”; Cornelia Iarca (a VI-a A) – ”Să protejăm natura”; Elena Păpăruș (a VI-a B), Gabriela Mălâia (a VI-a C) – ”Salvați brazii de Crăciun”; Dana Violeta Bădără (a VII-a A) – ”Planeta Pământ, casa tuturor”, materiale promoționale.

Atu-urile activităților reprezintă tot atâtea abilități dobândite de elevi, dar și deprinderi ori idei noi care pot deveni, cu perseverență, abordări corecte ale problemelor care se cer rezolvate în societatea tot mai dinamică și mai prșlină de pericole așa cum se vede și acum, în pandemie (lista întocmită de organizatori): conștientizarea de către elevi a influenței pe care oamenii o au asupra mediului înconjurator și rolul pe care trebuie să și-l asume în lupta pentru protejarea acestuia; identificarea nevoilor omenirii; schimbarea mentalității celor mici; promovarea educatiei ecologice; pentru a avea un comportament eco-responsabil trebuie ca la nivel de individ și de grup să ne schimbăm mentalitățile și obiceiurile; trebuie să fim conștienți că în fiecare zi de muncă sau de vacanță avem ocazia să reducem impactul negativ asupra mediului, generat de activitățile noastre; putem oferi un exemplu de urmat, adoptând un comportament eco – responsabil pe parcursul vacanțelor, în viața de zi cu zi în general; contientizarea influenței asupra mediului pe care o au oamenii și rolul pe care trebuie să și-l asume în lupta pentru protejarea lui; conștientizarea problemelor cu care se confruntă planeta noastră; adoptarea unui comportament civilizat în scopul protejării mediului înconjurător; stimularea creativității elevilor în direcția reciclării materialelor de diverse tipuri; elevii au inteles că trebuie să avem o atitudine de respect pentru tot ceea ce ne înconjoară, că înțeleg cauzele si efectele majore care afectează lumea.

Reacțiile (feedback) participanților relevă necesitatea și importanța acestor gen de lecții, bogăția de informații dobândite acum și buna lor relevanță: ”O temă interesantă, cu un mare impact tuturor”; „Să protejăm natura nu este doar o lozincă care trebuie învățată; e un mod de viață, o lecție care se învață pas cu pas”; ”Protejarea mediului înconjurator este o problema mondială, de permanentă actualitate”; ”Încântați de tema aleasă, impresionați de materialele video prezentate și activitatea practică propusă”; ”În condițiile pandemiei de anul acesta, copiii au înțeles problemele majore ale lumii. Ei au mentionat „Protejarea naturii” si „Nevoia de EDUCAȚIE”, Putem ajuta toti copiii, de pe fiecare parte a Globului, să aibă acces la Educație!”; ”Protejarea mediului inconjurator este o problema mondială si, tocmai de aceea, fiecare om ar trebui sa isi asume aceasta responsabilitate. Depinde doar de noi dacă trăim într-un mediu curat, sănătos și nepoluat”; ”Adevărata educaţie ecologică îşi va atinge scopul numai atunci când elevii cetăţenii de mâine, vor fi convinşi de necesitatea ocrotirii naturii şi vor deveni factori activi în acţiunea de conciliere a omului cu natura. Conştientizând frumuseţea mediului local, promovând pitorescul zonei în care locuiesc, elevii vor înţelege utilitatea acţiunilor ecologice”.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.