La Teatrul ”Maria Filotti”, primul spectacol cu public în 2021


*Pentru că situația din pandemie permite (incidența infectărilor cu SARS-CoV-2 a mai scăzut), publicul brăilean poate participa la primul spectacol de la TMF care este programat în 10 ianuarie, de la ora 18.00: ”Rapsodie în doi” după Teodor Mazilu

Duminică, 10 ianuarie 2021, de la ora 18.00, la Teatrul ”Maria Filotti” (TMF) din Brăila se reiau spectacolele cu public – având în vedere anunțul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență care funcționează la Prefectură (incidența infectărilor cu virusul SARS-CoV-2 a mai scăzut în municipiu și astfel regulile de pandemie sunt mai relaxate).

Spectacolul care deschide anul teatral 2021 la Braila este premiera din stagiunea estivală de anul trecut (în plină pandemie de COVID-19, care a avut loc în aer liber, în condiții de distanțare și public cu măști de protecție, chiar dacă eram afară) „Rapsodie în doi” – spectacol compus din textele ”Frumos e în septembrie la Veneția” de Teodor Mazilu și colaj din cinci scene – din comedie de același autor – ”Proștii sub clar de lună”. Tema spectacolului, ne reamintesc organizatorii, este ”Avatarul cuplului în zilele noastre” – întâmplări cu el și ea fie din universul familial, fie în ipostază de îndrăgostiți, fie în ipostază de afaceriști. Distribuția, în ordinea intrării în scenă: Liviu Pintileasa, Ramona Gîngă, Emilian Oprea, Mihaela Trofimov, Corina Borș, Silviu Debu și Narcisa Novac. Conceptul de spectacol, alegerea textelor, coordonarea regizorală și scenografia aparțin lui Lucian Sabados, pe muzica originală Cornel Cristei și voce – actrita Wanessa Radu. Foto din spectacol din arhiva TMF.

Braila Chirei, revista de cultură și informație (Armanda Filipine)

** Redau aici (încă o dată) ideile personale (cronica teatrală la primele impresii https://brailachirei.wordpress.com/2020/09/09/rapsodie-in-doi-o-comedie-amara-si-tandra/) după vizionarea primelor reprezentații cu spectacolul ”Rapsodie în doi”.

Scenografia, aproape minimalistă – dar cu elemente foarte realiste de decor (fotoliu, șifonier, canapea etc) – semnată Carmen Rus și Mariana Bogdan integrează obiectele în marja de compoziție tributară ideilor mai degrabă materialiste, pentru că și o parte a personajelor se limitează la a fi astfel, lăsând parcă în umbră ori în uitare zona idealistă, sfera de vis a vieții.
Fragmentele din colajul scenic sunt îmbinate prin intermediul muzicii, cu interpretarea live la pian a compozitorului Cornel Cristei şi a actriţei Wanessa Radu care acum este un personaj care doar cântă, unele bucăți melodice fiind din piese celebre, menite și ele să contureze ideatic mesajul spectacolului. Vocea puternică și timbrată a Wanessei tulbură și ea audiența, la fel de mult ca unele tensiuni ale celorlalte personaje, astfel că publicul nu are cum rămâne indiferent. Și dacă s-a întâmplat astfel, atunci spectacolul a ajuns la inima audienței. A făcut pe unii să se întrebe dacă mai are rost să stai într-un cuplu care nu mai are un numitor comun – un țel pentru care merită să lași de la tine dacă ai alte opinii, sau să își verifice propriile caracteristici de personalitate în lumina mai vie care stăruie pe chipul partenerului – pentru că, nu-i așa, uneori se vede mai bine un om, în comparație, în destin comun, în ținte alese bine ori prost; sau să se întrebe dacă nu cumva trăiește prea mult în trecut și nu vede bine ce are acum în față. Pe alții îi poate face și să decidă, acolo, în spațiul teatral, că vor schimba cu siguranță ceva în viața lor de doi, ajunși acasă, pentru că spectacolul le-a mai relevat o fațetă din viața de cuplu pe care o uitaseră – poate visul, poate speranța...

  Ce e plăcut de urmărit la spectacol este că fiecare dintre actori (mai ales la primele reprezentanții s-a văzut asta; poate și pentru că era clară dorința de joc, după atât timp de pauză impusă de pandemie) se implică trup și suflet în rol și strălucește, realmente, pe scenă. Indiferent că e infidel ori rece, cu gândul mai mult la câștig material ori pur și simplu este un egoist cât casa, eroul – oricare dintre personajele din spectacol – este urmărit cu pasiune de audiență și aceasta e ceea ce contează. Pentru că astfel mesajul spectacolului rămâne și după ultimul ecou de gong. Și asta e ceea ce e important pentru arta Teatrului. Nu e doar o clipă care te-a făcut să zâmbești ori să plângi; e mai mult, mai important, mai cu greutate în viața ta. Te atinge cu aripa păsării măiastre; chiar o face când spectacolul e bine realizat”.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.