Podul peste Dunăre de la Brăila-Tulcea, tot mai vizibil


*Zilele acestea au fost finalizate lucrările la pilonul/ turn de la Brăila, el ajungând la cota cea mai mare din proiect, urmând să fie continuată activitatea cu etapa pregătirilor aferente amplasării piesei centrale a capului de pod

Ministerul Transporturilor și o echipă a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR http://www.cnadnr.ro) au prezentat zilele acestea – în 2 aprilie 2021, mai precis – pe paginile din rețeaua Facebook un scurt film (https://www.facebook.com/cnadnr/videos/290924782434305) în care se observă stadiul de lucru la investiția cu fonduri europene Pod suspendat peste Dunăre la Brăila – Tulcea. Filmarea este realizată la o înălțime de aproximativ 189 metri, pe pilonul/ turn din zona brăileană a Podului, aproape cota cea mai înaltă din proiect. Urmează faze ale lucrărilor de pregătire în vederea amplasării piesei centrale a capului de pod din zonă. Foto stop-cadru din film.

Nota red. Aceasta înseamnă că nu e cazul să tot apară comentarii aiuritoare cum că nu se va finaliza proiectul sau că lucrările sunt foarte întârziate (ei, poate n-or fi chiar cum scrie în hârtii, că au mai fost întârzieri datorate inclusiv pandemiei… dar lucrul nu s-a oprit deloc așa că există speranțe; în plus, firmele sunt prea cunoscute ca să își permită să se facă de rușine tocmai în România). Este adevărat și că proiectul este extrem unul amplu – poate prea amplu pentru o Românie care nu a mai ridicat în ultimii 30 ani aproape niciun podeț, dar să nu uităm că la Pod lucrează companiile Astaldi din Italia şi IHI Infrastructure System din Japonia. Iar lucrătorii sunt și ei din toată lumea; când ajungi pe șantier ai senzația că ești în turnul Babel – se vorbesc aproape toate limbile.

** Podul suspendat peste Dunăre (a) este structura principală din proiectul mai amplu care cuprinde Podul (va fi al treilea ca dimensiuni din Europa) – cu o lungime de 1.974,30 metri din care 1.120 metri deschiderea centrala – care va avea doua deschideri laterale de 489,65 metri, pe malul dinspre Braila si 364,65 metri pe malul dinspre Tulcea, la acestea adaugându-se drumurile aferente – respectiv drumul principal Brăila – Jijila (b), cu o lungime 19,095 km si drumul de legătură la DN22 Smârdan – Măcin (c), 4,328 km lungime. Practic, lungimea totală a tronsonului de drum este 23,413 km.

Alte câteva date din proiect (pentru cei interesați):

(a) Pod suspendat. Gabaritul pe verticală al podului suspendat va fi de cel puțin 38 m de la nivelul maxim de inundație al Dunării (conform criteriilor de navigație fluvială). Podul suspendat este pozitionat între km 4+596,10 și km 6+570,52 pe drumul principal Brăila – Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviu (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina). De o parte și de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime a căte 110 metri (pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 și km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul), care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Lățimea totală a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22,00 metri, cu 4 benzi de circulație a câte 3,50 m lățime fiecare, 4 benzi de încadrare a câte 0,5 m lățime, două acostamente de 1,50 m lățime și o zonă mediană cu lățimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte și de alta, două benzi adiționale pentru trafic pietonal, biciclete și de întreținere, trotuarele având câte 2,80 m fiecare. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal și tiranți verticali de legătură între tablier și cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren și sunt localizate în afara digurilor Dunării.     

(b) Drumul principal Braila – Jijila va avea o lungime de 19,095 km, cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zonă mediană și zonă de parapete. Pe tronsonul dintre km 4+486,10 și km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi cele două viaducte de acces. Traseul include o ramificație pe direcția sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan – Măcin (DN22).

(c) Drumul de legatură cu DN22 Smârdan – Măcin va fi de 4,328 km, cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură pornește de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) și se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.

   Întregul proiect ”Podul suspendat peste Dunăre” este cuprins în Master Planul General de Transport al României, finanțat prin POIM 2014 – 2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient„.

Nota red. Podul peste Dunăre la Brăila nu mai este o idee sau simple hârtii într-un sertar cum risca să rămână dacă o echipă inimoasă de la Bruxelles nu ar fi împins lucrurile (adormite grozav pe la noi!) în direcția cea bună. Acum este o poveste frumoasă, un amplu proiect finanțat cu bani europeni. Iar Șantierul Naval brăilean – azi compania VARD e Fincantiery Company (https://www.anconav.ro/en/membri/vard-braila-3/) – e partener în activitățile de producție.

Armanda Filipine Armanda Filipine, revista de cultură și informație Braila Chirei

4 comentarii

  1. Mă bucur că chiar se face, era necesar demult!

  2. […] Podul peste Dunăre de la Brăila-Tulcea, tot mai vizibil […]

  3. […] Cu un picior la malul brăilean și altul pe malul tulcean, se ridică Podul suspendat peste Dunăre (proiect cu fonduri europene – foto din aprilie 2021), al treilea în Europa ca deschidere și lungime (detalii despre Pod în materialul de la https://brailachirei.wordpress.com/2021/04/08/podul-peste-dunare-de-la-braila-tulcea-tot-mai-vizibil…). […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.