Prin Casa Corpului Didactic Brăila, curs online ”Educație media la școală și în societate”


*Cu formatori, în principal, de la ActiveWatch * În anul școlar 2019-2020 și în intervalul mai – iunie 2021

Casa Corpului Didactic (CCD) Brăila a organizat în anul școlar 2020-2021, împreună cu Asociatția neguvernamentală ActiveWatch, cursul ”Educație media la școală și în societate” în format online. Cursul s-a desfasurat în 3 serii de formare: Seria 1 grupele 1, 2 si Seria 2 grupele 1, 2 in anul scolar 2019-2020, iar Seria 3 grupele 1 si 2 in perioada mai – iunie 2021. Au participat la curs 210 cadre didactice din municipiul și județul Brăila, dintre acestea 140 în anul școlar 2019-2020 și 70 în anul școlar 2020-2021.

Prof. dr. Cristian Elena Anton – director CCD: ”Formarea a fost realizată de experți acreditați de Ministerul Educației în urma unui parteneriat încheiat de furnizorul de formare CCD Brăila și ActiveWatch care este parteneră în proiectului The European Media Coach Initiative, derulat în decembrie 2017 – decembrie 2020 într-un consortiu format din Univeristatea Europeană din Cipru (lider de parteneriat), European Association for Viewers Interests din Belgia, The Athens Lifelong Learning Institute din Grecia, The University of Sofia St. Kliment Ohridski din Bulgaria, The Cyprus Pedagogical Institute din Cipru, The University Institute of Lisbon din Portugalia, The National Academy for Media & Society din Olanda și ActiveWatch din Romania. Prin asocierea dintre ActiveWatch și CCD Brăila se creează contextul favorabil pentru testarea și adaptarea modelului Media Coach, model de formare dezvoltat încă din 2007 în Olanda, în contextele naționale din Bulgaria, Cipru, Grecia, Portugalia, România”.

Formatorii cursului au fost Mircea Valentin Toma, Radu Cristian Răileanu, Irina Zamfirescu, Ionuț Codreanu de la Asociatia ActiveWatch și, de la CCD Brăila, directorul Cristina Elena Anton și Costel Daniel Neicu.

Cursul avut două module: Modulul 1. Media – Instrument si experiente. Rolul responsabilului relației cu presa/ purtătorului de cuvânt, la care cadrele didactice au dobândit următoarele competențe specifice: cunoașterea și aplicarea corectă a legislației specifice educației media în învățământul preuniversitar; utilizarea adecvată a cunoștințelor privind conceptele, principiile și metodologiile specifice educației media; stăpânirea conceptelor şi teoriilor moderne de comunicare: complexă, multiplă, diversificată şi adecvată activităţilor de educație media; participarea la activitățile specifice de educație media; adaptarea activităților de educație media la specificul organizației școlare și la munca în echipă; Modulul 2. Media – Strategii de utilizare responsabilă. Instrumente de lucru si exemple practice, la care cadrele didactice au dobândit următoarele competențe specifice: utilizarea eficientă a instrumentelor, procedurilor, metodelor și tehnicilor specifice de educație media în educație; elaborarea instrumentelor specifice educației media și operarea cu acestea; proiectarea, conducerea și realizarea activităților specifice educației media în instituțiile școlare din învățământul preuniversitar; accesarea diferitelor surse de informare în scopul documentării și/ sau comunicării; promovarea unei atitudini pozitive cu privire la educația media.

Armanda Filipine Armanda Filipine, revista de cultură și informație Braila Chirei

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.