Miruna Runcan, laureata premiului PEN România pe 2020


*Juriul a ales dintre cărți semnate și de Moni Stănilă, Corin Braga (coord.), Laszlo Alexandru, Ruxandra Novac, Alina Purcaru & Paula Erizanu, Adrian Mureșan, Simona Sora, Romulus Bucur, Ana Blandiana

Miruna Runcan este laureata premiul acordat de PEN România și care a avut în vedere cărți apărute în 2020. Juriul a fost format din Magda Carneci, Ruxandra Cesereanu, Claudiu Komartin, Miruna Vlada & Radu Vancu.

Cărțile dintre care s-au ales premiul (altfel spus, sugestii de lectură!) au fost în numă de zece: Moni Stanilă, „Ale noastre dintru ale noastre” (Casa de Editură Max Blecher); Corin Braga (coord.), „Enciclopedia Imaginariilor din România” (Polirom); Laszlo Alexandru, „Lectura lui Dante” (Cartier); Ruxandra Novac, „Alwarda” (Pandora M); Alina Purcaru & Paula Erizanu (ed.), „Un secol de poezie română scrisă de femei, vol. II (1945-1989)” (Cartier); Adrian Mureşan, „Vârstele subversiunii. N. Steinhardt și deconstrucția utopiilor” (OMG); Simona Sora, „Complezență. Înălțarea la ortopedie. Musafir pe viață” (Polirom); Romulus Bucur, „despre prieteni & singurătate” (Tracus Arte); Miruna Runcan, „Teatru în diorame. Discursul criticii teatrale în comunism. Amăgitoarea primăvară (1965-1977)” (Tracus Artehttps://edituratracusarte.ro/produs/teatru-in-diorame-discursul-criticii-teatrale-in-comunism-amagitoarea-primavara-1965-1977-miruna-runcan/ ); Ana Blandiana, „Soră lume” (Humanitas).

***Miruna Runcan este scriitor şi critic de teatru, profesor la Facultatea de Teatru şi Televiziune a Universităţii „Babeş-Bolyai”, membru al Asociaţiei Internaţionale a Criticilor de Teatru şi al Federaţiei Internaţionale a Cercetătorilor Teatrali. A publicat: ”Odaia de asediu” (Editura Dacia, Cluj, 1983), ”Hermandria” (Cartea românească, 1986), Modelul Teatral Românesc (Unitext, Bucureşti, 2001), Teatralizarea şi Reteatralizarea în Romania. 1920-196 (Eikon, Cluj, 2003), ”Pentru o semiotică a spectacolului teatral” (Editura Dacia, Cluj, 2005), ”Fotoliul scepticului spectator” (Unitext, Bucureşti, 2007), ”Actori care ard fără rest” (Cheiron/Fundaţia Camil Petrescu, 2011), ”Signore misterioso. O anatomie a spectatorului” (Unitext, 2011) etc.

Armanda Filipine Armanda Filipine & revista de cultură și informație Braila Chirei

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.