Consilier județean brăilean Alexandru Bucălău: ”Vrem drumuri bune în realitate, nu doar pe hârtie!”


*Punctul de vedere al liberalului vizează situația drumurilor din județul Brăila, iar critica esste adresată în principal președintelui Consiliului Județean care s-a tot lăudat că se lucrează la aceste drumuri și că ele ar fi bune

Liberalul Alexandru Bucălău (foto) – secretar al Organizației Județene PNL Brăila, consilier județean din partea PNL (notar de profesie – lucrează în județ) a tranmis un comunicat de presă, un punct de vedere – cu imagini și un scurt film – care se referă la starea (deplorabilă!) a drumurilor din județul Brăila.

Cu toții ne dorim drumuri mai bune în Brăila, dar de la dorinţă, până la putinţă este cale lungă şi neasfaltată, precum multe drumuri de prin judeţul nostru şi chiar din municipiu. Actualul preşedinte al Consiliului Judeţean Brăila, domnul Francisk Iulian Chiriac, vorbeşte cu avânt despre multe proiecte măreţe, care, în realitate, rămân doar nişte hârtii, cu care domnul Chiriac îşi mai face vânt din când în când prin birou. Dacă reuşeşte să asfalteze 1 km de drum judeţean, important şi acela, bineînţeles, se laudă o săptămână şi îl pozează din toate unghiurile, doar, doar o părea mai lung şi mai lat. Nici în ceea ce priveşte puţinele lucrări de infrastructură aflate în derulare în judeţul Brăila, domnul Francisk Iulian Chiriac nu manifestă interes, dimpotrivă, habar nu are, de exemplu, care este termenul de finalizare a unui proiect important pentru judeţul Brăila, care se realizează cu fonduri europene în valoare de 80 milioane lei. Este vorba despre proiectul “Modernizarea infrastructurii de transport județean pe traseul Gulianca-Ianca-Viziru, asigurând conectivitatea directă cu coridorul TEN-T Brăila-Buzău”. Lucrările vizează modernizarea tronsoanelor de drum județean, respectiv reabilitarea structurii rutiere, a dispozitivelor de preluare a apelor pluviale, reparații/înlocuiri ale podețelor existente și semnalizarea rutieră a drumurilor județene: DJ 202A – între localitățile Gulianca și Gradiștea, km 0+000 – 27+012, L= 27,012 km; DJ 221 – între localitățile Șutești și Ianca, km 42+550 – 53+485, L= 10,935 km; DJ 211 – între localitătile Ianca și Bordei Verde, km 43+800 – 52+548, L= 8,748 km; DJ 211A – între localitătile Bordei Verde și Ianca, km 0+000 – 14+465, L= 14+465 km. Conform contractului, termenul de finalizare a lucrării este 31.12.2022, dar se pare că acestea nu sunt cifre pe care preşedintele CJ Brăila consideră că merită să le reţină, domnul Chiriac exprimându-şi public părerea de rău că lucrarea nu va putea fi terminată în această vară, atunci când ştie el că îşi are sorocul.

Realitatea este că, la modul în care se lucrează – pentru că până acum au asfaltat, au decopertat, au reasfaltat şi, în prezent, iar decopertează, având în vedere că asfaltul întins pe şosea a crăpat în timpul iernii, este greu de crezut că lucrarea va fi finalizată chiar și în iarnă. În primăvara viitoare, probabil, iar vor decoperta, aşa că slabe sunt speranţele ca acest proiect să respecte termenul prevăzut în contractul de finanţare. Nu încălzeşte pe nimeni declaraţia domnului Chiriac, care încearcă să ne liniştească spunând că, în caz de întârziere, constructorii vor fi penalizaţi. „Ce folos?” ar spune localnicii şi şoferii care tranzitează, de exemplu, Drumul Județean 211 Bordei Verde – Viziru, care este un calvar, mai ales dacă se circulă noaptea pe el? Doamne fereşte, să nu se întâmple vreo tragedie! Domnul Francisk Iulian Chiric spune cu nonșalanță că acest drum este gata în proporție de 70 la sută. Îi solicit public președintelui CJ să le explice locuitorilor comunei Bordei Verde si tuturor brăilenilor ce înseamnă acest procent, pentru că oamenii sunt diperați realmente, văd gropi, decopertări, un drum bun doar de distrus mașinile și cam atât. Este adevărat că prețurile au sărit în ultima vreme, asta fiind ceea ce reclamă constructorii, dar aceștia au și un astfel de risc atunci când licitează o lucrare de infrastructură. Nu poți să tergiversezi o lucrare, poate chiar să nu lucrezi intenționat, în speranța că va veni o ordonanță salvatoare, care să aducă unele corecții. Presiunea asupra constructorilor trebuie să vină de la beneficiar, nu atât prin notificări scrise din birou, cât prin deplasări la fața locului. Vrem drumuri bune în realitate, nu doar pe hârtie!”

Armanda Filipine Armanda Filipine & revista de cultură și informație Braila Chirei

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.