La Casa Corpului Didactic Brăila, programul de formare ”Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED”


*Activitățile sunt relevante pentru obiectivul principal al proiectului CRED, respectiv prevenirea părăsirii timpurii a școlii * S-au derulat mai multe serii de formare pentru cadre didactice din învățământul primar și gimnazial

Casa Corpului Didactic (CCD) Brăila, prof. dr. Cristina Elena Anton – director, a organizat în anul școlar 2021-2022 programul de formare ”Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți – CRED” (120 ore, 30 credite profesionale transferabile) inclus în proiectul „CRED” cu beneficiar Ministerul Educației, partener regional CCD Buzău, partener local CCD Brăila.

Obiectivul general al proiectului CRED il reprezintă prevenirea părăsirii timpurii a școlii prin măsuri sistemice de aplicare inovativă și sustenabilă a noului curriculum național, urmărind creșterea accesului la experiențe de învățare de calitate ale elevilor din învățământul preuniversitar primar și gimnazial. Proiectul a continuat în anul scolar 2021 – 2022 cu trei serii de formare (Seria 7 cu o grupă primar, Seria 9 gimnaziu cu două grupe: limba română si educație tehnologică, Seria 10 cu două grupe: educație fizică și istorie) în perioada septembrie 2021 – aprilie 2022, pentru 27 cadrele didactice din învățământul primar în Seria 7, respectiv 99 cadre didactice din învățământul gimnazial din care 47 în Seria 9 și 52 în Seria 10.

              Cursul a cuprins trei module: Un nou curriculum național pentru învățământul primar și gimnazial – conceptualizări necesare, Aplicarea noului Curriculum national pentru invatamantul primar/gimnazial, Disciplinele de studiu din perspectiva didacticii specialității, Aspecte transversale în abordarea și implementarea curriculumului național.

În urma parcurgerii cursului, cadrele didactice au dobândit următoarele competente specifice: a) Identificarea principalelor caracteristici ale modelului de proiectare curriculară centrat pe competențe și a efectelor acestuia asupra curriculumului scris și predat; b) Aplicarea sistematică și personalizată a programelor școlare, promovând activități de învățare adaptate la nevoile specifice ale elevilor, cu accent pe cei aflați în risc de excluziune: c) Integrarea în practică didactică a unor strategii inovative, centrate pe utilizarea noilor tehnologii cu rol de facilitare a învățării și pe un management de curriculum eficient la nivelul școlii și al clasei.

Formatori la ultimele trei serii de formare ale cursului au fost profesorii Bonciu Ecaterina de la Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Brăila, Tănase Maria de la Școala Gimnazială ”Ecaterina Teodoroiu” Brăila, Pantica George de la ISJ Vrancea, Terpan Silvia de la Liceul Teoretic ”Nicolae Iorga” Brăila, Condei Daniela de la ISJ Brăila, Ion Aurelia de la ISJ Brăila, Babes Marian de la ISJ Brăila, Pavel Corina Roberta de la ISJ Braila.

              În proiectului CRED s-a acreditat și programul de formare ”CRED – Resurse educationale digitale. Realizare, utilizare, evaluare”, 50 ore, 12 credite profesionale transferabile cu următoarele teme: Resurse digitale și platforme pentru RED, Instrumente cu interactivitate redusă, Platforme/ instrumente interactive și colaborative, Integrarea resurselor în alte platforme educaționale/ de elearning, Evaluarea tehnică a resurselor, Oportunitatea și relevanța integrării RED în activități de predare, învățare și evaluare, Proiectarea pedagogică a situațiilor educative care utilizează RED, Interacțiuni și design vizual pentru susținerea învățării, Alte perspective în utilizarea tehnologiilor digitale pentru educație, Aspecte legislative în utilizarea noilor tehnologii, Norme și principii de utilizare în siguranță a mediilor virtuale și resurselor educaționale în format digital. La acest program s-a organizat o serie de formare (Seria 1) cu o grupă, în perioada mai – iunie 2022, pentru 25 cadre didactice.

În proiectul CRED s-a acreditat și programul de formare ”Managementul implementării eficiente a curriculumului național. MANGER – CRED”, de 50 ore, cu 12 credite profesionale transferabile care are următoarele teme: Cadrul conceptual al noului Curriculum național, Implicațiile noului Curriculum național centrat pe competențe asupra managementului de curriculum de la nivelul școlii, Roluri manageriale esențiale pentru un management de curriculum eficient, Coordonarea procesului de elaborare a strategiei curriculare a școlii, Organizarea procesului de implementare a curriculumului la nivelul școlii, Monitorizarea şi evaluarea implementării curriculumului bazat pe competențe, Valorificarea datelor colectate în procesul de monitorizare și de evaluare a procesului de implementare a curriculumului, Promovarea bunelor practici. La acest program s-a organizat o serie de formare (Seria 1) cu două grupe, în perioada mai – iulie 2022, pentru 50 cadre didactice. Formatorii seriei au fost Petrescu Silvia de la Colegiul Național ”Nicolae Bălcescu” Brăila și inspectorul Ion Aurelia de la ISJ Brăila.

Revista Braila Chirei & Armanda Filipine

Publicitate

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.