Industria turismului în România, pas important în dezvoltare: undă verde înființării Organizațiilor de Management al Destinației


*Oferă detalii liberalul Florin Sergiu Dobrescu – secretar de stat în MAT, fost prefect la Brăila

Florin Sergiu Dobrescu (foto) – secretar de stat în Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului (MAT), fost prefect al județului Brăila, membru al organizației PNL Brăila condusă de deputatul Alexandru Popa – anunță publicarea în Monitorul Oficial a procedurii de avizare a Organizaţiile de Management al Destinaţiei (OMD), entităţi de interes major pentru industria turismului. Liberalul subliniază, așa cum a făcut-o și ministrul Constantin-Daniel Cadariu când a vizitat Brăila (https://brailachirei.wordpress.com/2022/07/22/dialog-la-braila-intre-oameni-de-afaceri-si-reprezentanti-la-varf-ai-ministerului-antreprenoriatului-si-turismului/), că reglementarea dă startul operaţionalizării reformei în turismul românesc.

Procedura de avizare a OMD este publicată în Monitorul Oficial din 19 august 2022. Astfel, OMD-urile se vor putea constitui ca asociaţii cu personalitate juridică de drept privat, în baza avizului emis de autoritatea publică centrală responsabilă în domeniul turismului, respectiv MAT.

Florin Sergiu Dobrescu: „Misiunea OMD-urilor este aceea de a spori notorietatea brandului turistic, de a creşte numărul turiştilor şi durata sejurului acestora. Aceste construcţii asociative vor genera cele mai bune planuri de marketing, având în vedere că membrii noilor entităţi sunt atât reprezentanţi ai administraţiei publice locale şi naţionale, cât şi reprezentanţi ai mediului privat„. OMD-urile vor derula activităţi din sectorul coordonării procesului de realizare şi implementare a brandului destinaţiei, precum şi a strategiei de dezvoltare şi marketing turistic. Se vor implica în realizarea de cercetări şi studii de piaţă, integrarea şi coroborarea datelor statistice, formarea resurselor umane din turism, atragerea de fonduri naţionale şi europene, precum şi încheierea de parteneriate cu alte destinaţii apropiate geografic sau tipuri de produse turistice, în vederea creşterii competitivităţii regionale.

** OMD-ul local se va înfiinţa „pe baza asocierii unităţii/ lor administrativ-teritoriale din componenţa destinaţiei cu plătitori de taxe speciale pentru promovare turistică şi/sau alte entităţi care plătesc cotizaţie„. Printre criteriile minime impuse: destinaţia să fie atestată ca staţiune turistică de interes local/ naţional sau să existe minimum 100 locuri de cazare în structuri de primire turistice clasificate şi un buget minim de 30.000 euro echivalentul în lei.

** OMD-ul judeţean se va înfiinţa „pe baza asocierii unităţii administrativ-teritoriale judeţene din componenţa destinaţiei cu plătitori ai cotizaţiei de membru conform statutului, inclusiv OMD-urile locale de pe raza judeţului„. Printre criteriile minime impuse: să existe minimum 1.000 locuri de cazare în structuri de primire turistice clasificate şi un buget minim de 100.000 euro echivalentul în lei.

**OMD-ul regional se va înfiinţa „prin asocierea formată din unul sau mai multe OMD-uri judeţene cu unităţi administrativ teritoriale judeţene, care nu fac parte dintr-un OMD judeţean şi/ sau alte entităţi care nu fac parte dintr-un alt OMD local sau judeţean din regiune şi care plătesc cotizaţie conform statutului„. Regiunile sunt Banat-Crişana, Bucovina, Dobrogea, Maramureş, Muntenia, Moldova, Oltenia şi Transilvania. Printre criteriile minime impuse: să existe minimum 10.000 locuri de cazare în structuri de primire turistice clasificate şi un buget minim de 250.000 euro echivalentul în lei.

**OMD-ul naţional se va înfiinţa „din membri ai autorităţii administraţiei publice centrale responsabile în domeniul turismului, ai OMD-urilor regionale, dar şi ai altor entităţi publice şi alte organizaţii private relevante în domeniul turismului, înfiinţate şi înregistrate în conformitate cu dispoziţiile legale, cu reprezentativitate la nivel naţional şi care nu fac parte dintr-un alt OMD, indiferent de nivel, fiind un organism cu rol în realizarea şi implementarea strategiei de dezvoltare şi marketing turistic a destinaţiei România„.

Atingerea indicatorilor de performanţă, stabiliţi prin strategiile de dezvoltare şi marketing turistic, va fi monitorizată de MAT care va putea retrage avizul unui OMD în cazul în care nu mai îndeplineşte condiţiile care au stat la baza avizării.

Revista Braila Chirei & Armanda Filipine

Publicitate

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.