Medalii pentru elevi români, la Olimpiada Internațională de Astronomie și Științele Spațiului pentru Juniori


*Laureații sunt Palaghianu David de la Colegiul Național „Ștefan cel Mare” Suceava, Bichir Theodor de la Liceul Internațional de Informatică București, Pașca Nectarie de la Colegiul Național „Emil Racoviță” Cluj-Napoca – medaliații cu argint, și Dumitrescu Maria Nicole de la Colegiul Național „Petru Rareș” Piatra Neamț, Stoian Radu Ioan de la Colegiul Național „Gh. Murgoci Murgoci” Brăila – medaliații cu bronz

A doua ediție a Olimpiadei Internaționale de Astronomie și Științele Spațiului pentru Juniori, desfășurată în perioada 24 – 30 septembrie 2023 la Volos (Grecia) a adus medalii pentru participanții din România. Echipa a fost formată din cinci elevi, toți fiind medaliați.

S-au obținut trei medalii de argint: Palaghianu David, clasa a IX-a la Colegiul Național „Ștefan cel Mare” Suceava; Bichir Theodor, a X-a la Liceul Internațional de Informatică București și Pașca Nectarie, a X-a la Colegiul Național „Emil Racoviță” Cluj-Napoca.

Ceilalți doi participanți români au obținut medalii de bronz: Dumitrescu Maria Nicole, a IX-a la Colegiul Național „Petru Rareș” Piatra Neamț și Stoian Radu Ioan, a X-a la Colegiul Național „Gheorghe Munteanu Murgoci” Brăila – deopotrivă și cursant la Centrul Județean de Excelență din Brăila condus de prof. dr. Ștefan Aftodor.

Profesorii însoțitori ai lotului de români au fost Cristian Pîrghie de la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, membru al Comitetului Științific al olimpiadei, de Petru Crăciun de la Inspectoratul Școlar Județean Suceava și Elisabeta Ana Naghi, inspector pentru matematică și astronomie în Ministerul Educației.

Olimpiada fost inițiată de țara noastră, în 2022. Participanții susțin probă teoretică, probă practică, probă de observare a cerului compusă din probă observațională simulată – (pe hărțile emisferei Nordice și Sudice), probă observațională simulată (navigație pe cerul nopții), probă observațională de zi pe cer înnorat. Competiția promovează conceptul STEAM, reprezentând abordarea educațională ce formează competențe în domeniile științei, tehnologiei, ingineriei, artei și matematicii, prin înțelegerea fenomenelor din viața reală din perspective diferite, într-o manieră interdisciplinară. Inițiatorii au considerat că deschide oportunități pentru consolidarea abordărilor integrate ale disciplinelor din aria curriculară matematică și științe ale naturii, precum și abordări transcurriculare din relația științelor cu arta.

Foto via Ministerul Educației

Armanda Filipine & revista Braila Chirei & Armanda Filipine

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.