Ziua Mondială a Poeziei, serbată la Școala Gimnazială ”Vasile Alecsandri” Brăila


*Întâlniri cu elevi de la clase I, a III-a și a VII-a și, evident, cu poezia

Am serbat Ziua Poeziei/ World Poetry Day la Școala Gimnazială ”Vasile Alecsandri” din municipiul Brăila ( Şcoala Gimnazială Vasile Alecsandri ), prof. Alina Tudor director, prin trei evenimente (putem să le spunem astfel întâlnirilor noastre; chiar au fost speciale!).

Prima întâlnire sub semnul World Poetry Day/ Ziua Mondială a Poeziei a avut loc în 20 martie 2024, deci am serbat în avans. Și în timpul activității mi-am dat (încă o dată) seama că ei, copiii, iubesc poezia – dar pentru a afla asta, trebuie să o primească/ întâlnească/ citească! Astfel, la clasa I, cu prof. Cristina Pamfile ( Popescu Pamfile Cristina ) și cu micuții mei prieteni ne-am bucurat de revedere și de o nouă poveste. Poezia a fost și ea, tot din poveste (”Umbrela cu bomboane” – din cartea mea ”Zece Povești” în curs de apariție) pe care le-am citit-o (de obicei le rostesc/ interpretez oral, dar acum am simțit nevoia să subliniez și necesitatea apropierii de Carte), una care i-a inspirat să deseneze. Am mai ”povestit” noi și despre altele… despre necesitatea lecturii cu voce tare, a învățării zi de zi, despre importanța întâlnirii cu poveștile frumoase (și mai cu seamă cele numite Clasice) – chestiuni care nu lipsesc din întâlnirile noastre. De această dată am pus mai mult accent pe poezie. Copiii pot învăța multe poezii, ceea ce face (doar) bine. Bineînțeles că ne-am despărțit cu dorința unei apropiate revederi, tot așa, cu poveste, cu lecturi și cu bucuria învățării. Foto 1 și 2 de la această activitate. Mai multe imagini de la activitatea noatră, la https://www.facebook.com/ArmandaFilipine/posts/pfbid02w3z8KxkQoNuaJ2KZz9BGCn7WfiWN7ixwb4yKvuyStwiJRiaxENCLi2TaoFrWagJyl

O altă întâlnire a avut loc în 21 martie 2024 la clasa a VII-a B, unde elevii și prof. Alina Tudor – directorul Școlii ”Vasile Alecsandri” erau pregătiți, conform orarului, de… lecția de chimie. Dar aceasta poate fi bine asortată cu poezie; am demonstrat. Au citit Andrei și Irina, împreună cu mine, din „Stay a While” Anthology poetry and prose Romania – Australia (editura Sf. Ierarh Nicolae, 2019) Mihaela Cristescu & Sue Crawford editors. Evident că am vorbit despre poezie – această frumusețe care merită să facă parte din viața noastră. După felul cum ascultau tinerii, după recțiile lor, e clar că vor avea mai des – măcar o vreme apropiată acestei întâlniri – dorința să deschidă o carte de poezie.

Și o a treia întâlnire, sub semnul poeziei, am avut în 21 martie la clasa a III-a A, clasa prof. înv. primar Ioana Butoi , dar pentru că în orar era limba engleză, copiii erau împreună cu prof. Alina Oancea. Am descoperit, cu toții, farmecul poeziilor Elenei Farago – micii mei prieteni au fost încântați să audă versurile. Unul dintre copii a citit – la prima vedere – un poem. Au promis că le vor citi pe toate; le-a plăcut! Foto 3 de la întâlnirea din clasa a VII-a, și foto 4 de la clasa a II-a A. Mai multe imagini din ziua de 21 martie 2024, la https://www.facebook.com/media/set/?vanity=ArmandaFilipine&set=a.10225714771643115 – un album din care se vede (doar) atenția, dar vă garantez că majorității elevilor li se citea emoția pe chip și în ochi.

Pentru reușita acestui gen de întâlniri se cuvine să mulțumesc, cu recunoștință. prietenilor de la catedră care fac să se lumineze calea educațională a acestor tineri. Și cum educația fără dăruire, fără cultură și arte, literatură nu se poate… facem și noi ce știm ca să ajutăm copiii și tinerii să nu lase deoparte Cărțile nici după orele de școală.

Armanda Filipine (inițiator evenimente) & manager revista Braila Chirei & Armanda Filipine

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.