Lansare de carte la Biblioteca Județeană Brăila, cu Valeriu Ion Găgiulescu

* Marți, 19 mai 2015, la ora 17.00 * Volumul ce se lansează este „De-a râsu’ – plânsu‘ ”  * Prezintă Vasile Ioan Zbarcea, Mihai Frunză, Alexandru Hanganu 

 

afis De-a rasu - plansu        Biblioteca Județeană „Panait Istrati” Brăila este gazdă marți, 19 mai 2015, de la ora 17.00 pentru lansarea cărții „De-a râsu’ – plânsu‘ ” de Valeriu Ion Găgiulescu. Evenimentul are loc la Sala “Fănuș Neagu”, etajul trei al noii clădiri. Dragoș Adrian Neagu – directorul bibliotecii – va fi moderator.

Volumul şi autorul sunt prezentați de Vasile Ioan Zbarcea – profesor și publicist, umoristul medic Mihai Frunză – președintele Clubul Umoriștilor Brăileni (CUB) „Stefan Tropcea”și umoristul Alexandru Hanganu – secretarul CUB Brăila.

* * *
Valeriu Ion Găgiulescu (foto de Mihai Vintilă, preluare din InfoEst.ro) este poet, prozator şi eseist. A debutat în 1965 cu „Microfabule” în revista „Clubul” (Argeș) și are numeroase colaborări la publicaţiile : „Ancheta”, „Cetatea”, „Curierul Primăriei”, „Ecouri dunărene”, „Florile Dunării”, „Pietrele Doamnei”, „Steagul Roşu”, „Vocea a treia”. Valeriu Ion Găgiulescu publicat „Ca floarea câmpului” in 2006 – roman, „Amurg” in 2008 – roman, „Potcovarul lui Pegas” in 2008 – poezie. Valeriu Ion Gagiulescu

Sunt nascut în Braila, acum 73 de ani. Parintii mei au fost nevoiti sa plece din orasul natal, cu serviciul, asa încât am ajuns sa ne stabilim în Turnu Magurele. Acolo mi-am terminat studiile liceale si post liceale,am lucrat 21 de ani în Banca Nationala, apoi 24 de ani în Justitie. În toate vacantele scolare si mai apoi în unele concedii veneam în Braila la rude. De câtva timp am reluat legatura cu dl.Dumitru Anghel, fost coleg de liceu si datorita imboldurilor si sfaturilor primite m-am decis sa public în revistele sau ziarele brailene. Sunt sigur ca fara sprijinul domniei-sale, ca , de altfel, si a domnului doctor Nicu Teodorescu, prieten de familie, accesul meu în spatiul cultural al Brailei ar fi fost mult mai greu. Acum, când nu mai am nici o ruda de sânge în viata în Braila, ma bucur ca am dobândit rude de suflet, ca de pilda domnii profesori Ioan Vasile Zbarcea, Constantin Gherghinoiu sau Aurel Furtuna, pe lânga cei numiti mai sus si fata de care am un sentiment cu totul special, asa încât sper sa mai revin si în spatiul literar al orasului natal, ori de câte ori îmi vor apare conditii prielnice„, mărturisea autorul in 2011, intr-un scurt dialog (pentru InfoEst.ro) cu Mihai Vintilă.