Invitație la Ianca: lansare de carte


* Eveniment datorat Corneliei Vîju… și cu Marian Covache

Sunt cărți și cărți, fiecare atrăgându-ne atenție din varii și felurite motive. Aceasta la care mă refer acum, prin intermediul invitației de la autoare – Cornelia Vîju (foto alăturat) – are dublă semnificantă și veți descoperi singuri de ce. Este volumul al patrulea cu semnătura Corneliei Vîju.

Pe scena uriaşă a vieţii fiecare om lasă amprenta propriilor paşi. Cufărul amintirilor unui aviator s-a răsturnat peste paginile albe ale colii de hârtie şi astfel s-a născut cartea <Interviu cu un aviator, Marian Covache>.

Dacă eşti curios să afli şi să mediatizezi felul în care a decolat şi a aterizat pe aerodromul propriei vieţi protagonistul acestei cărţi, eu, Cornelia Vîju, te invit la lansarea primului volum al colecţiei INTERVIU, sâmbătă, 26 noiembrie 2011, orele 11, la Casa de Cultură a oraşului Ianca.

Anul trecut, când m-am decis să creez această colecţie, Interviu, m-am gândit să cuprindă biografiile oamenilor pe care am avut şansa să îi cunosc în drumul meu, cărora eu le trimit adeseori un gând de recunoştinţă şi care bineînţeles ar fi dispuşi să îşi lase mărturisite trăirile şi experienţele propriilor vieţi. Mi s-a părut un mod inedit de a rememora întâmplările vieţii sub forma unui lung interviu, altfel decât cel jurnalistic după cum veţi observa în carte.

O experienţă deosebită consider acest demers al meu, ce mi-a permis să scotocesc prin culcuşul de taină al amintirilor lui Marian Covache, ce m-a uimit cu fiecare nouă trăire despletită din catapeteasma sufletului său. Recunosc că meritau strânse între copertele unui volum aceste trăiri! Am avut ocazia să descopăr lucruri nebănuite de mine, un om ce-şi petrece timpul în afara mediului aviatic, jurnalistic sau managerial”.

Prima carte a Corneliei Vîju este cu poeme și se intitulează ”Ancoră la țărmul iubirii”; s-a lansat în vara lui 2010, urmată destul de repede de un volum de eseuri – ”Căutător prin propria viață”, în paginile ei descoperiți și un text al meu (realizat la rugămintea autoarei – care i-a plăcut, căci altfel nu ar fi selectat din el un fragment să-l așeze pe coperta a patra… ), volum lansat în toamna aceluiași an. În vara lui 2011, în luna august, a urmat o altă cărte cu poezii – ”Despletind șoapte…” care beneficiază de ilustrațiile jurnalistului și graficianului Candiano Priceputu.  Toate volumele Corneliei Vîju au ca redactor de carte pe Marian Covache. Pe ”Brăila Chirei” veți găsi relatări de la lansările precedente.

Marian Covache (foto de la un eveniment recent organizat de Asociația Pro Democrația Club Brăila, unde a fost în juriul competiției) a lucrat la Aerodromul din Ianca, de aici și ideea lansării în orașul cândva important nod de cale ferată în România, apoi a fost jurnalist, iar acum se ocupă de problemele locuitorilor de la bloc prin intermediul unei uniuni de asociații de proprietari.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.