Lucian Căprariu, PNL – Brăila Nouă: Un oraș modenizat, atractiv deopotrivă pentru localnici și pentru turiști


*Programul electoral al lui Lucian Căprariu, candidatul Alianței PNL – Brăila Nouă, cuprinde un subiect extrem de sensibil pentru brăileni: refacerea Centrului istoric (centrul vechi), în fapt punctul de atracție – locul unde se află cele mai frumoase construcții, exact ca cele din Europa civilizată, acolo multe distruse de al doilea război mondial dar refăcute imediat după aceea exact așa cum au fost… * Bine spune Lucian Căprariu: turismul vine imediat după această refacere, absolut necesară

Lucian Căprariu

Lucian Caprariu este consilier municipal (a câștigat poziția ca independent, ulterior a înființat partidul Brăila Nouă) și candidează la funcția de primar al muncipiului Brăila din partea Alianței PNL – Brăila Nouă. Punctul său din programul electoral referitor la refacerea Centrului istoric al Brăilei și, automat, creșterea potențialului turistic al urbei, este deopotrivă bucuria noastră (Notă. Armanda Filipine, revista Braila Chirei) întrucât despre asta am tot scris mereu de când există revista Braila Chirei, dar și înainte, la toate publicațiile unde am lucrat. Nu cred mai trebuie amintit că fosta Regală și Piața Traian fac parte din Lista Monumentelor Istorice și, deci, era firesc să fi fost deja refăcute (sic!) conform legii (a Monumentelor… chiar dacă nu e una foarte bună!) până acum… așa cum s-a întâmplat peste tot în Europa vestică, sau civilizată cum îmi place să îi spun, acolo unde mai ales al doilea război (sic!) a dus la distrugerea totală a unor construcții la fel, din secolele XVIII-XIX ca cele din centrul brăilean, ori mai vechi, refăcute intregral și imediat! Ceea ce la noi nu există… cu toate că un străin va admira imediat asemănarea între casele de pe fosta Regală, din zona parcului Grădina Publică și cele din Paris (de fapt între bulervardul Champs-Élysées și fosta Regală diferența e doar de dimensiuni și amplasare geografică!… ah… și de aspectul contemporan).

       Lucian Căprariu: ”Brăila are vocație turistică! Nu avem voie să o ignorăm. Este momentul pentru oameni noi în politica locală, oameni care să aducă proiecte noi și o altă viziune de dezvoltare la Brăila (http://bit.ly/braila-noua)
          Un proiect foarte important este și cel de regenerare urbană în arealul Moara Lichiardopol – Moara Violatos. https://bit.ly/regenerareurbanaLichiardopolViolatos
       Printre măsurile pe care le voi adopta cu maximă prioritate se află 
* Refacerea fostei străzi Regale, actuala Eminescu, care va străluci din nou
* Susținerea financiară a proprietarilor în vederea renovării clădirilor
* Credite pe termen lung fără dobândă pentru proiecte
* VisitBraila.com – platforma profesionistă de promovare turistică
* Harta turistică în fiecare loc public, hotel, restaurant ori bar
* Concurs internațional de arhitectură pentru Faleză
* Faleza devine principalul punct de atracție urbana de pe Dunăre în România
* Debarcadere moderne pentru navele de croazieră
* Iluminat architectural pentru toate clădirile
* Accesare masivă a banilor europeni pentru proiectele din zonă
* Înființarea Consiliului Turistic Consultativ
* Amenajarea a cel puțin 30 metri din hrube*, în primele șase luni de mandat
          În fapt, refacerea Centrului Istoric cu accent pe Regală (M. Eminescu) trebuie să fie prioritatea numarul 1 pentru a deveni un oraș atractiv din punct de vedere turistic”.
* Notă. Refacerea unor porțiuni a hrubelor (vechea pulberărie a turcilor… sec. XVII – XVIII) este o propunere veche – și readusă în discuție periodic – a directorului muzeului brăielean, arheolog cercetător Ionel Cândea, din nefericire neluată în seamă de autorități.
** Notă 2. red. Despre pliante turistice, prezente peste tot, am vorbit și noi (Armanda Filipine) cu agenți economici, cu hotelieri… știți ce au răspuns? Să la facă administrația (sic!) și noi le oferim tuturor… Oh! Asta în condițiile în care în occidentul pe care îl admirăm aceste pliante, vederi, cărți poștale sunt realizate de agenții economici, pe cheltuiala lor, tocmai în scop de reclamă și de atragere a turiștilor!

Lasă un comentariu

Niciun comentariu până acum.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.