Cantece, povesti si felicitari… caritabile in proiect al Clubului de turism „Proilavia’


* Evenimentul a deschis, oficial, sediul Centrul Multicultural și de Recreere „Poarta Cetății Brăila” (municipiu, str. Ana Aslan nr. 27-29) renovat de Consiliul Judetean

DSCN6991        Cum am anuntat (la https://brailachirei.wordpress.com/2014/12/19/copii-pentru-copii-eveniment-caritabil-cu-asociatia-de-turism-proilavia/), intalnirea de proiect „Copii pentru copii” de sambata, 20 decembrie 2014, a adus din nou in fata membrilor societatii civile – n.aut (Armanda Filipine, revista de cultura si informatie Braila Chirei) cum vorbim cand ne referim la activitatea unei organizatii neguvernamentale – o frumoasa si generoasa idee a familiei Lâlă – respectiv Gabriel (foto dreapta, impreuna cu Ovidiu Nechita) si Florentina, cei care anima Asociatia Clubul de turism „Proilavia’ Braila. Astfel, a fost inaugurat spatiul din municipiu, str. Ana Aslan 27 -29, recent renovat de CJ, unde se afla si Centrul Multicultural și de Recreere „Poarta Cetății Brăila”. DSCN7039

DSCN7002        Expozitia de felicitări realizate de copii (pe parcursul mai multor intalniri-ateliere) prin tehnica quilling a fost fundal pentru premierea participantilor – au primit daruri: rucsace – din alt proiect sprijinit de Consiliul Judetean (CJ) – pline de surprize, oferite de CJ Braila care a fost si finantatorul proiectului, dar si cadouri specifice sarbatorilor de iarna pe care le-a oferit in nume personal Ovidiu Nechita – vicepresedintele CJ care a si fost prezent la eveniment.

DSCN7014 DSCN7020        Participantii – copii si membri ai familiiilor lor – au avut partea si un spectacol in care au evoluat tinerii Bianca Banica, Ciutacu Georgiana, Maria Manolescu, Maria Marchidanu (foto stanga), Gabriel si Florentina Lâlă (foto dreapta), Adriana Popescu si Maria Neatu.

La final, felicitarile au fost vandute si cu banii stransi – putin peste 400 lei – au fost cumparate cadouri pentru cativa copii din comuna Traian (foto alaturat, in biserica din localitate)

la Traian, Proilavia Club Turism dec 2014            Mai multe foto de la eveniment la https://www.facebook.com/media/set/?set=a.774427182649873.1073742076.196618800430717&type=1

              N.aut (Armanda – foto dreapta) Le-am spus si eu urmatoarea poveste – un pic modificata pentru ca a fost prezentata din memorie – pe care am scris-o in vara 2014 (de altfel am si postat-o atunci pe pagina mea din reteaua Facebook): Aa, 20 dec  2014 d

Plimbare cu ploaia
              de Armanda Filipine

               Azi plouă. Mama mi-a pregătit umbrela. Mi-a spus să nu stau prea mult pe-afară, să nu răcesc. Dar mie îmi place ploaia, mai ales cea de vară. O îndrăgesc nu pentru că e caldă, ci pentru că e cu flori și fluturi, cu fire gingașe de iarbă și cu fructe dulci-acrișoare. Îmi place pentru că emană un parfum de trandafiri și piersici, că are culoarea frunzelor de nuc și ochi mari de curcubeu. Sper să am norocul să văd unul… la final, când închid umbrela și picăturile se retrag în castelul lor cu pereți grei de nori și turle în formă de fulger.

              Azi vorbesc cu ploaia. Nu vă pot spune ce am discutat… picăturle m-au rugat, insistent, să păstrez tăcerea. Doar așa vom mai fi împreună și altădată, mi-au spus… Ce pot să fac? Nu pot să le trădez încrederea! Sunt tare bucuroasă că mă consideră prietena lor!
Îmi place tare mult ploaia, cea de vară, care are gust de vacanță!… Bunica mă vede că zâmbesc și cred că înțelege fără să-i explic; este una din puținele ființe care știe totul fără să întrebe… Simt atingerea fericirii, cred… Și îmi place să retrăiesc bucuria clipelor…

              Azi a plouat. E prima oară când vorbesc cu picăturile… Mi-a plăcut; unele mi-au fi răspuns la întrebări și am mers împreună în plimbare. S-au așezat, cuminți, pe brațe, pe șosete, pe săndăluțe… Altele s-au scurs ușor de pe marginea umbrelei și mi-au mângăiat fața. O să încerc data viitoare să fiu și mai îndrăzneață: am să le îmbrățișez!

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.