Cerc metodic al directorilor din rural, la Școala Șuțești


*Temele au fost transparența actului decizional, bune practici manageriale pentru menținerea frecvenței școlare și reducerea abandonului școlar * În 21 mai 2018 

    La Școala Gimnazială Șuțești, județ Brăila, s-a desfăşurat în 21 mai 2018 Cercul pedagogic al directorilor unităților de învățământ din mediul rural. Responsabili de cerc au fost prof. Silviu Roșioru – director Școala Șuțești, prof. Alin Gabriel Tanase – director adjunct Școala Șuțești, prof. Camelia Istrate – inspector Management institutional la Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Brăila, prof. Violeta Raluca Marica – inspector școlar la ISJ Brăila. Au participat peste 45 directori și directori adjuncți din unitățile de învățământ din rural. De asemenea, au participat și prof. Dan Mihai Gheorghiță – inspector școlar general adjunct și prof. Gina Anton – inspector pentru minorități.

Temele reuniunii au fost îmbunatațirea managementului școlar prin asigurarea transparenței actului decizional, bune practici manageriale pentru menținerea frecvenței și atragerea preșcolarilor, bune practici privind reducerea abandonului școlar.

Gazdele cercului pedagogic au împărtășit musafirilor problemele cu care se întâlnesc zi de zi, dar și strategiile manageriale prin care reușesc să reducă abandonul școlar, să atragă preșcolarii în grădiniță, dar și modalitățile de asigurare a transparenței decizionale. Exemplu, la capitolul „Îmbunatațirea managementului școlar prin asigurarea transparenței actului decizional” a fost prezentată pagina web a școlii gazdă (http://scoala-sutesti.ucoz.ro),A fost aplicat și interpretat un chestionar privind asigurarea transparentei actului decisional.

În ceea ce priveşte bunele practici manageriale pentru menținerea frecvenței și atragerea preșcolarilor şi bunele practici privind reducerea abandonului școlar au fost numite câteva idei care au dat rezultate:
– păstrarea legăturii permanente cu familiile acestora prin înștiințarea părinților despre situația la învățătură, disciplină și absenteism. În menținerea legăturii permanente cu familia se implică mediatorii școlari prin vizite la domiciuliul acestora și prin discuții cu părinții/familiile copiilor aflați în risc de abandon școlar;
– în reducerea fenomenului de abandon școlar este implicat și consilierul/psihologul școlar prin activitățile de consiliere; menținerea în clase a unui climat care să asigure satisfacerea trebuințelor de necesitate afectivă a elevilor;
– utilizarea metodelor de predare–învățăre atractive;
– organizarea de activități libe recreative, în funcție de dorințele și necesitățile acestora: activități extracurriculare și extrașcolare (activități de ecologizare, activități de combatere a violentei, activitati de educatie juridică, activitati gastronomice;
– implicarea familiei în activitățile educative ce au ca scop formarea unei atitudini pozitive în rândul părinților față de școală;
– întâlniri cu reprezentanţii Poliţiei pe tema cauzelor şi consecinţelor abandonului şcolar. Vizite la domiciliul acestora, împreună cu agenții de poliție;
– activităţi de consiliere la orele de dirigenţie axate pe identificarea surselor de stres, dezvoltarea abilităţii de relaţionare pozitivă cu ceilalţi, a creşterii stimei de sine.  

   Cercul metodic al directorilor s-a încheiat cu un moment artistic în care au fost prezentate cântece populare și cântece și dansuri tigănești, artişti fiind elevii din școala gazdă. Programul artisitic a fost coordonat de prof. Anca Postolache, Lenuța Orzaru (cântece populare) și Daniela Dumitrache (cântece și dansuri țigănești).

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.