Zi de muncă și de vizite la Podul suspendat de la Brăila, proiect cu fonduri europene


*De asemenea, ES domnul Hiroshi Ueda – ambasadorul Japoniei – a dorit să desfășoare aici, la Pod, o ceremonie prin care să celebreze cei 100 ani de relații diplomatice ale Țării Soarelui Răsare cu România (care se împlinesc în 2021)

Oficiali de la nivel central și local (Brăila, Tulcea, Galați) s-au aflat azi pe șantierul Podului suspendat de la Brăila – unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură derulate în România, pod care face legătura cu malul tulcean al fluviului.

Totodată, a fost prezent Excelența Sa domnul Hiroshi Ueda (foto) – ambasadorul Japoniei – care a dorit să desfășoare aici, la Pod, o ceremonie prin care să celebreze cei 100 ani de relații diplomatice ale Țării Soarelui Răsare cu România (care se împlinesc în 2021, prilejuind mai multe asemenea manifestări – detalii pe siet Ambasadă la https://www.ro.emb-japan.go.jp/itpr_ro/Relatii.html). Evident că ambasadorul Japoniei a ales acest lucru și pentru că, alături de italienii de la Astaldi cu partener Șantierul Naval Aker, compania japoneză IHI Systems lucrează la proiectului Pod peste Dunăre.

** Să reamintim căteva detalii despre lucrările de la Podul suspendat Brăila – Tulcea

Podul avansează conform graficului, la fel și drumurile de legătură de pe malurile Brăila și Jijila (județ Tulcea). Podul se va deschide la finalului anului 2022, împreună cu 10 km din drumurile de legătură, pe relația Brăila-DN22 (Smârdan – Măcin). Se execută următoarele lucrări, constructorii din asocierea italo-niponă fiind în ternenii contractuali: de timp blocurile de ancoraj, se montează firele pentru cablul principal (construit prin metoda Air Spinning – un număr mare de fire cu diametrul de 5,38 mm și cu o lungime, în starea de referință, de aproximativ 2.135 m, fire care se întind între ancorajul Brăila și ancorajul Jijila; firele cablului principal sunt din oțel tras la rece și zincate la cald), la drumurile de legătură (unde se fac decopertări și se lucrează la terasamente, poduri și podețe). Proiectul se desfășoară cu bani europeni (nota red. Și dacă nu cereau de la UE dosarul, el ar fi zăcut și acum în sertar!). De la începutul anului și până acum, pentru Podul de la Brăila au fost absorbite fonduri europene în valoare de 466 milioane de lei.

Armanda Filipine Armanda Filipine, revista de cultură și informație Braila Chirei

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.